جانشین فرمانده سپاه استان سمنان گفت: حدود یک هزار و 700 نفر از استان سمنان در قالب گروه های جهادی برای کمک به مناطق سیل زده در منطقه چم مهر و پلدختر استان لرستان اعزام شدند .
کد خبر: ۷۴۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 01 May 2019

منصور شوقانی روز چهارشنبه افزود: گروه های جهادی در گام اول با اولویت امدادرسانی و سپس استفاده از ماشین آلات و همه تجهیزات برای تسهیل امور به مناطق سیل زده اعزام شدند و همچنین تجهیز خانه های سیل زده نیز در دستور کار سپاه استان سمنان قرار دارد.
وی یاد آور شد: استان سمنان معین مناطق سیل زده مانند روستای چم مهر با حدود سه هزار نفر جمعیت و منطقه پل دختر در استان لرستان است و اکنون با کمک اقشار مختلف جامعه و همه دستگاه های اجرایی خدمات خوبی در مناطق سیل زده ارائه شده و پیش بینی می شود این روند تا تجهیز خانه های سیل زده ادامه یابد.
وی اظهار داشت: در پی وقوع سیل در استان گلستان در روزهای پایانی سال 97 و روزهای ابتدایی سال 98 پنج گروه حدود 120 نفر در قالب گروه جهادی برای کمک به مردم سیل زده در گلستان اعزام شدند، همچنین در منطقه های سیل زده مازندران گروه های جهادی و ماشین آلات رزمی و مهندسی ورود پیدا کردند.
شوقانی تصریح کرد: ماشین آلات مکانیزه مانند بابکت، ماشین های سنگین مانند لودر، کامیون و نفربر برای امدادرسانی به مناطق سیل زده چم مهر و پلدختر در استان لرستان ارسال شد.
به گفته وی، حدود 75 دستگاه خودرو سنگین در حدود 20 روز است که در مناطق سیل زده چم مهر و پلدختر در استان لرستان مشغول به فعالیت هستند و این روند تا سر و سامان دادن وضعیت هموطنان سیل زده ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: با کمک مردم ولایت مدار استان سمنان لوازم اولیه مانند فرش، موکت، پتو و اجاق گاز برای مردم سیل زده در حال تهیه و ارسال است.
جانشین فرمانده سپاه استان سمنان گفت: افراد سیل زده قبل از سیل دارای تمکن اولیه بودند و اکنون نیز برای حفظ شان انسانی شهروندان وسایل نو و تمیز برای کمک به سیل زدگان اعطا کنند.
به گزارش ایرنا، در پی سیل روزهای اول سال 98 مناطق مختلف کشور به ویژه استان های گلستان، خوزستان و لرستان دچار خسارت جانی و مالی شدند و اکنون سمنان معین استان لرستان برای کمک به ساماندهی منطقه های سیل زده شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار