این پل بلندترین پل در جهان است که در جنوب فرانسه واقع شده است. طول کلی این پل ۲۴۶۰ متر است و ماکزیمم ارتفاع آن در بخش‌هایی از آن به عدد سرسام آور ۳۴۳ متر می‌رسد. هزینه احداث این پروژه ۴۴۵ میلیون دلار بوده است و یکی از تاثیرگذارترین دستاورد‌های مهندسی در جهان است.
کد خبر: ۷۴۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 01 May 2019

مردم از قرن‌ها قبل یاد گرفتند که پل‌ها را بسازند. در ابتدا، پل‌ها از سنگ، چوب و حتی ریشه‌های درختان ساخته می‌شدند. اما امروزه، پل‌ها تبدیل به ساختار‌هایی عظیم و با شکوه شده اند که می‌توانند در مقابل هر نیروی مقاومت کنند. این پل‌ها از آهن، فولاد، سیمان و حتی شیشه ساخته می‌شوند. تعدای از پل‌های امروزی به طول چندین کیلومتر و از میان چندین کوهستان، دریاچه و رودخانه کشیده شده اند. با این حال تعدادی از این پل‌ها آنچنان عجیب و غریب و ترسناکند که هیچ کس جرات پا گذاشتن روی آن‌ها را ندارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی تعدادی از ترسناکترین پل‌های ساخته شده در جهان بپردازیم. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت ببرید.

۱- پل Chesapeake Bay/ مریلند – آمریکا

ترسناک‌ترین پل‌های جهان (+عکس)

این پل که سواحل غرب و شرق مریلند را به هم متصل می‌کند، ترسناکترین پل آمریکا نامیده می‌شود. در نگاه اول کمی سخت به نظر می‌رسد فهمیدن این که چرا به چنین طراحی زیبایی، چنین اسم ناخوشایندی را نسبت می‌دهند. این موضوع را زمانی درک می‌کنید به شروع به رانندگی بر روی این پل کنید. سطح پل حدود ۵۷ متر از سطح آب بالاتر است و گفته می‌شود در مواقعی که آب و هوا خراب است، دید راننده به شدت کاهش می‌یابد. همه چیز با هم ترکیب می‌شود و حس وهم و ترس از معلق بودن در هوا به راننده دست می‌دهد.

 

۲- پل Langkawi Sky/مالزی

ترسناک‌ترین پل‌های جهان (+عکس)

با ارتفاع ۱۲۵ طول، این پل طولانی‌ترین پل منحی معلق در جهان است. این پل ۶۶۱ متر بالاتر از سطح دریا و در میان دو قله کوهستانی وجود دارد. شگفت انگیز‌ترین مورد درباره این پل در میانه آن است، جایی که یک قسمت آن با شیشه تعویض شده است و می‌توانید درختان را در فاصله‌ای دور در زیر پایتان ببینید. علاوه بر این چنین پلی که ارتفاع آن تا زمین بیش از ۱۰۰ متر است تنها یک پایه دارد که به وسیله ۸ کابل متصل به آن پل را نگه می‌دارند!

 

۳- پل Royal Gorge/ کلورادو – آمریکا

ترسناک‌ترین پل‌های جهان (+عکس)

این پل لقب مرتفع‌ترین پل جهان را از زمان افتتاح آن در سال ۱۹۲۹ تا سال ۲۰۰۱ داشت، زمانی که پل Linguanghe در چین با ۶ متر ارتفاع بیشتر نسبت به این پل ساخته شد. با این حال هنوز هم امروزه این پل، مرتفع‌ترین پل در آمریکاست. این پل با ارتفاع ۳۰۵ متری خود از بالای آب‌های خروشان رودخانه آرکانزاس می‌گذرد. ماشین‌های سبک در تمام طول روز می‌توانند از روی پل عبور نمایند، اما عبور از این پل برای اتوبوس‌ها و کامیون‌ها ممنوع است. همچنین عابرین پیاده می‌توانند از عبور از روی مسیری جانبی پل که کف آن با چوب پوشیده شده است، لذت ببرند. اگر لذت از هوای آزاد برای آن‌ها کافی نباشد می‌توانند پر از روی پل (باجی جامچینگ) را هم امتحان کنند!

 

۴- پل Millau Viaduct/فرانسه

ترسناک‌ترین پل‌های جهان (+عکس)

این پل بلندترین پل در جهان است که در جنوب فرانسه واقع شده است. طول کلی این پل ۲۴۶۰ متر است و ماکزیمم ارتفاع آن در بخش‌هایی از آن به عدد سرسام آور ۳۴۳ متر می‌رسد. هزینه احداث این پروژه ۴۴۵ میلیون دلار بوده است و یکی از تاثیرگذارترین دستاورد‌های مهندسی در جهان است. مرتفع‌ترین نقطه آن ۱۹ متر از برج ایفل بلندتر است! به همین خاطر است که هواه مه گرفته است حس رانندگی در ابر‌ها به کسانی که در حال عبور از این پل هستند، دست می‌دهد.

 

۵- پل U Bein/میانمار

ترسناک‌ترین پل‌های جهان (+عکس)

این پل یکی از قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین پل‌های چوبی در جهان است. داستان‌های زیادی درباره این پل وجود دارد. این پل در حدود سال ۱۸۵۰ از چوب‌هایی که از کاخ سلطنتی قدیمی میانمار آورده شد، ساخته شده است. با طول ۱۲۰۹ متری این پل از روی دریاچه Taungthaman کشیده شده است و در جولای و آگوست که سطخ آب دریاچه در بالاترین سطح خود است بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود می‌کشد. متاسفانه امروزه ۱۰۸۶ پایه این پل کاملا قدیمی و شروع به پوسیده شدن کرده اند. حتی تعدادی از این پایه‌ها کاملا از جا کنده شده اند. آیا ریسک راه رفتن بر روی این پل را قبول می‌کنید؟

 

۶- پل Hongyagu Glass/چین

ترسناک‌ترین پل‌های جهان (+عکس)

اگر از طرفداران سرگرمی‌های مهیج و دلهره آور هستید، باید این پل را به لیست سفر بعدی خود اضافه کنید. بزرگترین و طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد و بر فراز دره‌ای زیبا احداث شده است. طول این پل حدود ۴۸۸ متر و ارتفاع آن ۲۱۳ متر است و سطح آن با ۱۰۷۷ پنل شیشه‌ای ساخته شده است!

و این بدین معنی است که سطح عبور آن شفاف است و می‌توانید به راحتی تصور کنید که بر روی هوا راه می‌روید! پل حتی افکت‌های جذاب و خاصی دارد! تصور کنید: در ارتفاع ۲۱۳ متری در حال راه رفتن هستید که پل شروع به لرزش می‌کند و همه این‌ها به خاطر کابل‌های معلقی است که به پل این اجازه را می‌دهد تا برای سرگرمی توریست‌ها کمی حرکت داشته باشد. و، اما توصیه ما: ایزی لایف را به همراه داشته باشید!

 

۷- پل Walk of Faith, Tianmen Mountain/چین

ترسناک‌ترین پل‌های جهان (+عکس)

مطمعنا همین الان که به عکس این پل نگاه می‌کنید سرگیجه می‌گیرید چه برسد که بر روی آن راه بروید! پلی که از ارتفاع ۱۴۳۰ متری آویزان است. پیاده روی بر روی آن با طول تنها ۶۱ متری طولانی به نظر نمی‌رسد، اما منظره‌ای که می‌بینید، نفس گیر است. هر کس که از روی این پل عبور می‌کند باید پوشش‌های مخصوصی را بر روی کفش هایش بپوشد و هدف نه تنها ایمنی بلکه فقط این است که شیشه‌ها تمیز بمانند! پس اگر واقعا جگر دارید، این ماجراجویی چیزی است که واقعا به آن نیاز دارید.

 

۸- پل Eshima Ohashi/ژاپن

ترسناک‌ترین پل‌های جهان (+عکس)

این پل بزرگترین پل فولادی در ژاپن است. سازه این پل به طور باورنکردنی از هر دو طرف پل دارای شیب زیادی است و در نگاه اول ممکن است تصور کنید که ماشین‌های معمولی قادر به بالا رفتن از این پل نیستند! دلیل این شیب زیاد این است که کشتی‌ها غول پیکر بتوانند از زیر این پل عبور کنند. ارتفاع پل تقریبا ۴۴ متر و طول آن ۱۶۰۰ متر است. تصور کنید که در یک هوای طوفانی با باران شدید در حال عبور از این پل هستید! مطمعنا برای سال‌ها کابوس شب‌های شما خواهد بود!

 

۹- پل Storseisundet/نروژ

ترسناک‌ترین پل‌های جهان (+عکس)

مردم محلی به این پل " پل مست" می‌گویند؛ و احتمالا دلیل این نامگذاری را می‌توانید در تصویر بالا تشخیص دهید. طول این پل تنها ۲۵۹ متر است، اما خمیدگی‌های پل هنگام نزدیک شدن به پل این تصور را ایجاد می‌کند که انگار پل از وسط تمام می‌شود! با این حال این فقط یک تصور به خاطر خطای دید است. از طرف دیگر عبور از این پل در هوای بارانی می‌تواند کاملا خطرناک باشد و این مورد دیگر شوخی نیست!

 

۱۰- پل Seven Mile/آمریکا

ترسناک‌ترین پل‌های جهان (+عکس)

جالب این جاست که در واقع دو پل در کنار یکدیگر قرار دارند. پل مدرن‌تر در سال ۱۹۸۲ کامل شد و در آن زمان ۴۵ میلیون دلار هزینه داشت. در آن زمان این پل با طول ۱۰ کیلومتر از جمله طولانی‌ترین پل‌های جهان به شمار می‌رفت. اما به کنار این پل و به موازات آن، پل قدیمی تری وجود دارد. ساخت این پل در سال ۱۹۱۲ به اتمام رسید و تا سال ۱۹۳۵ و زمانی که سونامی خسارات شدیدی به آن وارد کرد مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه تنها عابرین پیاده و دوچرخه سواران می‌توانند از پل قدیمی‌تر استفاده کنند.

برترین ها

برچسب ها: ترسناک‌ترین ، پل‌ها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار