کد خبر: ۷۴۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 01 May 2019

ایرج کارخائی ، ضمن بیان اینکه اصول پدافند غیرعامل با تاکید بر روی اصل پیشگیری و پیش بینی قبل از حادثه بسیار اثرگذار است، ابراز داشت: حوادث اخیری که در استان سمنان اتفاق افتاد به لحاظ داشتن آمادگی خوب از لحاظ پیشگیری توانست آسیب پذیری‌ها را بسیار کاهش دهد و در واقع پدافند غیرعامل عاملی که بتوانیم در برابر انواع بحران‌ها اقدامات مناسب را انجام دهیم.

وی بابیان اینکه پدافند غیرعامل بیشتر مباحث مربوط به دشمن را دنبال می‌کند، اضافه کرد: پدافند غیرعامل بر حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله زیاد ورود ندارد و بیشتر کارکرد اصلی آن بر روی حرکت‌ها و تهدیداتی که از سوی دشمن برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه یکی از محورهای پدافند غیرعامل پیگیری مصون سازی و کاهش آسیب پذیری دستگاه‌های زیر ساختی حوزه انرژی شامل آب، برق و گاز است، ابراز داشت: اصل حوزه سایبری حوزه به‌روزی است و می‌بایست به‌روز رسانی آن در دستگاه‌های اجرایی استان در دستور کار قرار گرفته و وسایل و تجهیزات به روز شوند.

کارخائی در ادامه تصریح کرد: حوزه سایبری گستردگی خاصی دارد لذا با توجه به آن آمادگی کامل تاکنون در مقابل انواع تهدیدهای سایبری پیرامون دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است که باید تقویت شده و به هشدارهای لازم پدافند توجه شود اگر این الزامات، ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل اجرا شود می‌توان در برابر انواع تهدیدها مصون سازی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هر گونه خللی باعث بروز خدشه در خدمات رسانی به مردم می‌شود لذا برای پدافند غیرعامل بسیار مهم و اثرگذار است، اضافه کرد: از نگاه پدافند غیرعامل مصون سازی و کاهش آسیب پذیری به منظور تداوم خدمات‌رسانی اصل مهمی است که در بخش‌های مختلف زیر ساخت‌های حیاتی، حساس و کلیدی استان سمنان دنبال می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه اصول و قواعد پدافند غیرعامل در ۱۲ کارگروه ذیل آن پیگیری می‌شود، افزود: برگزاری مانورهایی در دستور کار است تا آمادگی لازم در برابر انواع تهدیدها کسب شود و همچنین امسال تداوم طرح‌های پدافند غیرعامل نیز در دستور کار است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار