جعفری : اکنون پس از دوماه در نهمین روز از اردیبهشت ماه 98 نتایج آزمایشگاهی هرگونه احتمال ناشی از شکار بوسیله گلوله و ارتزاق از لاشه آغشته به سم را رد کرده است.
کد خبر: ۷۳۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 30 April 2019
اسفندماه سال گذشته بود که خبری با عنوان «سرنوشت غم انگیز برای دو توله پلنگ درچرام + تصویر» در تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد که با توجه به وضعیت صحنه ای که در محل و لاشه توله پلنگ ها وجود داشت ، اعلام دلیل یا دلایل مرگ این گونه نادر در هاله ای از ابهام بود. ضمن اینکه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قول پیگیری علت مرگ این دو توله پلنگ را داده بود.
 
علت مرگ توله پلنگ های ارتفاعات شهرستان چرام اعلام شد + جزئیات و تصاویر
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد صبح امروزروابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد طی گزارشی نتایج تحقیقات و نمونه برداری از بافت این دو توله پلنگ را در جهت تعین علت مرگ اعلام کرد.
در این گزارش آمده است : دوماه قبل و در نهمین روز از اسفند 97 بود که گزارشی مبنی بر تلف شدن 2 توله پلنگ در ارتفاعات بید انجیر مناطق آزاد شهرستان چرام در 30 کیلومتری مناطق حفاظت شده , مامورین یگان حفاظت و کارشناسان محیط زیست استان را به منطقه گسیل نمود.
 
علت مرگ توله پلنگ های ارتفاعات شهرستان چرام اعلام شد + جزئیات و تصاویر

برهمین اساس در نهمین روز از اسفندماه 97 خبر مرگ مشکوک 2توله پلنگ برروی خروجی پورتال اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت و در همین وقت بود که محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت استان ضمن تائید این خبر از نمونه برداری بافتی لاشه ها ی تلف شده برای مشخص شدن علت مرگ خبرداد وگفت: در بررسی های اولیه میدانی هیچ گونه آثاری از شلیک گلوله دربدن لاشه ها مشاهده نشد برهمین اساس لاشه ها کالبد شکافی, نمونه های بافتی جهت تعیین علت مرگ به آزمایشگاه تهران ارسال شد.
وی افزود : اکنون پس از دوماه در نهمین روز از اردیبهشت ماه 98 نتایج آزمایشگاهی هرگونه احتمال ناشی از شکار بوسیله گلوله و ارتزاق از لاشه آغشته به سم را رد کرده و علت مرگ را طبیعی و گرسنگی اعلام کرده است.
جعفری نژاد در پایان تصریح کرد: باتوجه به محل زیست این توله پلنگ ها درمناطق آزاد و کمبود کل و بز که عمده غذای این گونه را تشکیل می دهند در این مناطق وعدم امکان تغذیه این توله پلنگ ها از حیوانات قابل شکار بدلیل کمبود در مناطق آزاد متاسفانه این گونه ارزشمند تلف شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
توله های دراین سن باید شیر مادر بخورند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار