کد خبر: ۷۳۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 30 April 2019
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ، داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این اختراع به همت دکتر نرجس کرامتی عضو هیأت علمی پردیس علوم و فناوری های نوین، ندا شیرزاد طاقانکی دانش آموخته کارشناسی ارشد از دانشکده نانوفناوری و دکتر محسن مهدی پور قاضی عضو هیأت علمی دانشکده شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان وبا همکاری  پارک علم و فناوری این دانشگاه در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره 98166 به ثبت رسید.
دکتر کرامتی در توضیح این اختراع گفت: در این اختراع، برای اولین بار دی اکسید تیتانیوم اصلاح شده از طریق دوپ همزمان با گونه های فلز و نافلز (مس و نیتروژن) بر پایه مزوپور سیلیکا بفرم آئروژل به روش سل ژل و در فشار محیط سنتز و برای تخریب آلاینده اتیل بنزن بکار برده شد.
وی افزود: از مزاياي اين روش می توان به استفاده از پیش ماده  ارزان قیمت برای سیلیکا (سدیم سیلیکات)، عدم نیاز به تجهیزات خاص و گران قیمت برای سنتز به دلیل استفاده از فرایند های سل ژل و خشک سازی آئروژل در فشار محیط، همچنین دستیابی به ساختار بلوری از تیتانیا و مساحت سطح بالا از فوتوکاتالیست اشاره کرد.
به گفته دکتر کرامتی ؛  از این محصول می توان برای تصفیه پساب‏های صنعتی و تبدیل آنها به مواد کم خطرتر مانند دی اکسید کربن و آب با فرایند فوتوکاتالیستی استفاده نمود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار