مدیرکل امور مالیاتی :
مدیرکل امور مالیاتی یزد گفت: طرح جامع مالیاتی در سال 1397 در استان اجرا شد و با توجه به ریسک بالای آن، یزدی ها پیشتاز طرح یادشده بودند.
کد خبر: ۷۳۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ 28 April 2019

هدف از اجرای طرح جامع مالیاتی تسهیل و تسریع در انجام امور و ارائه خدمات به مودیان، تغییر روش سنتی به الکترونیکی ، کاهش هزینه وصول مالیات، افزایش رضایت مشتری، کاهش فرار مالیاتی و افزایش درآمدهای مالیاتی است.
اجرای طرح جامع مالیاتی از سال 1395 در تهران، اصفهان و کرمانشاه به عنوان الگو ( پایلوت ) در استان ها آغاز شد.
منوچهر اسدی شنبه شب در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: امسال با توجه به نامگذاری 98 به « رونق تولید » با صاحبان حرفه ها و صنایع در امور مالیاتی همکاری بیشتری خواهیم کرد.
وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی تقسیط و بخشودگی جرائم و حتی معافیت مالیاتی به منظور رونق تولید افزود: در این خصوص می توان تا حدود 95 درصد اظهارنامه ها را بدون رسیدگی، قطعی کرد.
مدیرکل امور مالیاتی یزد یادآور شد: با استفاده از ظرفیت تبصره 2 ماده 197 ، از 750 مورد رد دفاتر واحدهای تولیدی به 130 مورد سال گذشته رسیدیم و امیدواریم این روند امسال بیشتر کاهش یابد.
اسدی یکی از فعالیت ها را پیگیری امور زیرزمینی مورد اعتراض تولیدکنندگان عنوان کرد و ادامه داد: برخی تراکنش های مشکوک بانکی وجود دارد که بدون پرداخت مالیات در حال انجام فعالیت اقتصادی پنهان است که در حال شناسایی هستیم البته سال 97 در این خصوص موارد کم بود.
تنها پنج درصد از درآمدهای مالیاتی یزد مربوط به مشاغل بخش‌ ‎ های مختلف و 95 درصد از محل سایر منابع است که 25 درصد مالیات حقوق و 45 درصد مالیات اشخاص حقوقی ( بخش عمده این مالیات مربوط به چند شرکت بزرگ معدنی است) از جمله این موارد است .
یزد از نظر مطلق درآمدهای وصولی از محل مالیات در ردیف 15 قرار دارد،این در حالی است 50 درصد از مالیات در ایران ‎در محدوده پایتخت ‎وصول می‌ ‎ شود و بقیه از استان ها دریافت می‏شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار