مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، به منظور گسترش مرزهای دانش و توسعه همه جانبه و پاسخگویی به نیازهای جامعه ، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و دانشگاه سمنان به امضا رسید.
کد خبر: ۷۳۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 23 April 2019
به گزارش تابناک سمنان ، این تفاهم که در شورای دانشگاه سمنان مبادله شد به امضای مهندس علینقی حیدریان مدیر کل منابع طبیعی و دکتر مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان رسیده است .
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان نيز اجراي طرح هاي پژوهشي و تحقيقاتي را از جمله برنامه هاي مورد تاكيد اين اداره كل معرفي كرد.
مهندس حیدریان نظر به اهميت ارتقاي سطح دانش فني و تخصصي در زمينه تحقيقات مرتبط با موضوعات منابع طبيعي استان از يك سو و بهره مندي از توان علمي، آموزشي، پژوهشي و فن آوري مراكز علمي و دانشگاهي از ديگر سو، اين تفاهم نامه منعقد شد.
وي تاكيد كرد: با علم بر اينكه هر دو نهاد در جهت گسترش فعاليت هاي پژوهشي و صيانت از منابع ملي تلاش مي كنند، لذا برقراري همكاري هاي تحقيقاتي، تبادل افكار، استفاده از امكانات، برگزاري و گسترش دوره هاي مهارتي با حفظ منافع دوجانبه در چهارچوب همكاري هاي في مابين امكان پذير خواهد بود.
رئیس دانشگاه سمنان وجود دانشکده های منابع طبیعی و کویر شناسی در دانشگاه سمنان را از پتانسیل های این دانشگاه در این زمینه دانست و گفت : این تفاهم نامه زمینه اجرای طرح ها ، پروژه های تحقیقاتی و مطالعاتی مشترک را فراهم و باعث انتقال فناوری خواهد شد .
دکتر نصیری همچنین فراگیری عملی دروس را از سوی دانشجویان یاد آور شد و افزود : زمینه اجرای دوره های کارورزی دانشجویان در فضایی عملیاتی با انعقاد این تفاهم نامه فراهم خواهد شد ؛ ضمن اینکه موضوع پایان نامه های دانشجویان رشته های مرتبط را به سمت و سوی نیازهای تحقیقاتی این بخش سوق می دهد
وی با بیان اینکه دانشکده منابع طبیعی فاقد عرصه منابع طبیعی برای اجرای طرح های تحقیقاتی است ، خواستار مساعدت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای اختصاص این عرصه به این دانشکده شد
یاد آور می شود ؛ این تفاهم نامه به مدت دو سال قابل اجراست و در صورت موافقت طرفین تمدید خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار