نماینده مجلس از نامه رئیس‌جمهور به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای برداشت مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به منظور جبران خسارات ناشی از سیل در برخی مناطق کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 07 April 2019

به گزارش تابناک از تهران ، یک نماینده تهران که نخواست نامش فاش شود از نامه رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب خبر داد و اظهار داشت: صبح امروز رئیس جمهور طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب خواستار برداشت از صندوق توسعه ملی شد.

 

وی افزود: رئیس جمهور طی این نامه خواستار برداشت 2 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات ناشی از سیل شد.

 

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: بنا بر گزارشی که شب گذشته به ما ارسال شد خسارات ناشی از سیل در برخی نقاط کشور 13 هزار میلیارد تومان اعلام شده است اما فکر می‌کنم این مبلغ بیش از این مقدار باشد. اما در هر صورت رئیس‌جمهور درخواست برداشت 2 هزار میلیارد تومانی از صندوق توسعه برای جبران خسارات ناشی از سیل را کرده است.

 

درخواست نمایندگان مجلس برای برداشت 30هزار میلیاردی از صندوق توسعه ملی جهت تامین خسارات سیل

سیداحسن علوی نماینده مردم سنندج و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایندگان حوزه لرستان در مجلس درخواست برداشت مبلغی برای خسارت ناشی از سیل در مناطق حوزه انتخابیه خود شده بودند، این درخواست مجدد از سوی همه نمایندگان نیز مطرح شد.

 

وی افزود: در حال حاضر همه نمایندگان مجلس خواستار تامین خسارت ناشی از سیل در مناطق سیل زده هستند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: این درخواست به این علت است که واقعا اعتبارات موجود کفایت نمی‌کند که هم حوزه‌های عمرانی را در بربگیرد و هم طلب پیمانکاران را بدهد و همچنین بتواند کارهای جدیدی را آغاز کند بنابراین ناگزیریم که از صندوق توسعه ملی طلب کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: این درخواست قطعا با اذن مقام معظم رهبری امکان پذیر خواهد شد.

 

علوی گفت: برآوردها به صورت غیررسمی برای خسارات ناشی از سیل بین 25 تا 30 هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است که شامل خسارات کشاورزی، راهبردی، پل‌سازی، باغ‌ سازی و موارد این چنینی می‌شود که قاعدتا باید از طریق برداشت از صندوق توسعه ملی تامین شود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین یادآور شد: درخواست ما نمایندگان در این راستا جبران کل خسارات است یعنی برداشت خسارت وارده از صندوق توسعه ملی است در غیر این صورت باید مبلغی که برای اصلاحات عمرانی گذاشته‌اند، برداشت کنیم.

 

وی ادامه داد: این درخواست طی نامه‌ای از سوی نمایندگان مجلس خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس‌مجلس در حال تهیه است که قاعدتا از طریق اصلاح ساختار بودجه انجام شود.

 

 

ارسال پست مهمان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار