دومین جشنواره انجیر گلوگاه صبح امروز با حضور استاندار مازندران، معاونان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مازندران، امام جمعه، فرماندار، مسئولان، خانواده های شهدا، تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی و جمع زیادی از شهروندان گلوگاه در انستیتو تحقیقات توتون تیرتاش افتتاح شد.
کد خبر: ۷۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 06 August 2015
به گزارش تابناک از بلاغ به نقل از گلوگاه ما،ربیع فلاح در این آئین اظهار کرد : جشنواره‌های مختلفی در شهرستان های مازندران برگزار می شود که هر کدام نشان دهنده پتانسیل منطقه در تولید محصولات مختلف دارد، ما این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و معتقدیم ظرفیت های هر شهرستان باید برند شود و نام همان شهرستان ثبت شود.
وی افزود: شهرستان گلوگاه پتانسل بالایی در تولید انجیر ارگانیک دارد و امکانات تولید و تحقیق روی انجیر در مازندران باید درگلوگاه متمرکز شود و از سرمایه گزاران برای ایجاد صنایع تبدیلی از انجیر در گلوگاه حمایت می‌کنیم.
استاندار مازندران با بیان اینکه شهرستان گلوگاه مظهر همدلی و هم‌زبانی است، تصریح کرد:  وحدت خاصی بین مسولان و نهادهای این شهرستان با مردم وجود دارد و همین امر موجب شده گلوگاه یکی از شهرستان های موفق مازندران شود.
این مسئول با اشاره به مشکلات تولید کنندگان گفت: مازندران باید توسعه یافته‌ترین استان کشور باشد، فرماندارن موظفند هفته‌ای یکبار برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به تولیدکنندگان جلسه برگزار کنند و پیگیر مشکلات تولید کنندگان باشند.
فلاح گفت: نباید اجازه دهیم دلارهای نفتی موجب اشتغال و توسعه در سایر کشورها شود و بعد از توافق نیز به صورت جدی پیگیر تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم زیرا با هوشیاری رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سیاست ارزشمند و عالی بهترین راه‌کار برای برون رفت از حالت فعلی و توسعه کشور و استفاده از ظرفیت های داخلی است.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم میراحمدی امام جمعه گلوگاه نیز در این آئین گفت: این جشنواره فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان است و باید از ظرفیت های داخلی کشور بهره برد و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران نباید موجب شود نگاه ها از سیاست کلی اقتصاد مقاومتی برداشته شود.
گفتنی است: بیش از ۲۰ غرفه در دومین جشنواره انجیر گلوگاه در محل انستیتو تحقیقات توتون تیرتاش گلوگاه با هدف معرفی پتانسیل‌های این شهرستان با عرضه فرآورده‌های تبدیلی از انجیر توسط شرکت های تعاونی زنان روستایی برپاشده است.
این جشنواره به مدت سه روز برپا و صبح روز جمعه ۱۶ مرداد طی آئین اختتامیه دومین جشنواره انجیر گلوگاه با تقدیر از علی اکبر ایران‌نژاد پدر انجیر گلوگاه، مدیران غرفه‌های برتر، نویسندگان مقالات برتر و دست اندرکارن جشنواره پایان می‌یابد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار