کشته شدن 7 همپیمان آمریکا در شهر منبج؛
این حمله دو روز پس از اعلام پاک سازی کامل داعش در شرق سوریه توسط نیروهای دموکراتیک سوریه اتفاق افتاد.
کد خبر: ۷۲۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 27 March 2019

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، در نخستین حمله گروه تروریستی داعش به نیروهای دموکراتیک سوریه در شهر«منبج» در شمال سوریه پس از اعلام پایان کار این گروه تروریستی در سوریه 7 همپیمان آمریکا کشته شدند. 

این حمله دو روز پس از اعلام پاک سازی کامل داعش در شرق سوریه توسط نیروهای دموکراتیک سوریه اتفاق افتاد.

«شرفان درویش» سخنگوی شورای نظامی شهر منبج وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر نیروهای آن را کردهای سوریه تشکیل می دهند و مورد حمایت ایالات متحده آمریکا هستند، به خبرگزاری آسوشتیدپرس گفت که حمله شب گذشته نیروهایی را هدف قرار داد که در حال انجام ماموریت در یک ایست بازرسی در یکی از ورودی های شهر بودند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوریه، که مقر آن در انگلیس است اعلام کرد که این حمله را باندهای خفته داعش انجام دادند و یک ایست بازرسی را در جاده حلب-منبج  هدف قرار داد. این دیده بان تصریح کرد که کرد که علاوه بر هفت کشته سه تن دیگر از نیروهای دموکراتیک سوریه زخمی شدند.

این دیده بان تأکید کرد که در منطقه حالت آماده باش کامل اعلام شده است به طوری که جستجو برای یافتن عاملان این حمله در جریان است. پیش از این نیز نیروهای کرد عملیات امنیتی در منطقه انجام دادند که طی آن 100 نفر بازداشت شدند.

گروه تروریستی داعش اعلام کرد که این گروه مسئولیت حمله را به عهده دارد و تأکید کرد که عناصرش به یک ایست بازرسی در منبج حمله کرده و سلاح های نیروهای کرد را از آن خود کردند. 

این حمله نشان می دهد که داعش به رغم آن که آخرین پایگاهش را در شرق سوریه از دست داد اما همچنان می تواند حملات خطرناکی را انجام دهد و جنگ علیه این گروه هنوز به پایان خود نرسیده است.

در ماه ژانویه گذشته نیز در حمله ای در شهر منبج که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت،19 تن از جمله 4 نظامی آمریکایی کشته شدند.

دو روز پیش نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) اعلام کرد این گروه بر گروه تروریستی داعش در شهر «باغوز» سوریه در شرق فرات به طور کامل پیروز شده است.

«مصطفی بالی» مدیر رسانه ای قسد در توئیتی  اعلام کرد که باغوز آزاد شد و پیروزی نظامی بر داعش محقق شد.

بالی افزود: پس از قربانی های بزرگ به جهان مژده می دهیم که دولت خلافت ادعایی از بین رفته است و ادامه جنگ و تعقیب بقایای داعش تا زمان از بین بردن کامل آنها ادامه می یابد.

باغوز آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در شرق فرات در سوریه به شمار می رود که توسط قسد سقوط کرده است.نیورهای دموکراتیک سوریه(قسد) با حمایت نیروهای ائتلاف بین المللی به اصطلاح جنگ با داعش توانستند این شهر کوچک را به تصرف خود دربیاورند.

نیروهای آمریکایی به عمد بیش از یک ماه کنترل این شهر را به تأخیر انداختند تا بتوانند سرکردگان داعش که در این شهر بودند  را به جایی دیگر منتقل کنند و نیز میلیون ها دلار پول و طلا و دیگر دارایی هایی که داعش از بانک های عراق و سوریه به غارت برده را تصاحب کنند.

بنابراین گزارش، با وجود شکست کامل داعش در باغوز و پایان رسمی «خلافت» آنها بر عراق و سوریه، تهدیدات اعضای این گروه افراطی همچنان ادامه دارد. بویژه آنکه برخی از اعضای داعش همچنان در بیابانهای مرکزی سوریه و برخی شهرهای عراق پنهان شده‌اند و این احتمال وجود دارد که دست به انجام عملیات تروریستی یا آدم ربایی بزنند و در انتظار فرصتی برای قدرت گیری دوباره باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار