کد خبر: ۷۲۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 18 March 2019
به گزارش تابناک سمنان ،سرپرست مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان استان سمنان گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان متولی تربیت دانشجو و معلم شدن آن ها نیاز به فرهنگ سازی در حوزه های اساسی کشوردارد .
حمیدرضا کریم سرپرست مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان استان سمنان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، گفت : دانشگاه فرهنگیان به عنوان متولی تربیت دانشجو و معلم شدن آن ها نیاز به فرهنگ سازی در حوزه های اساسی کشوردارد که یکی از این حوزه ها حفظ منابع طیبیعی است .
وی افزود : برنامه امروز با همکاری منابع طبیعی شهرستان سمنان برگزار شد که در محوطه دانشگاه تعدادی اصل نهال در نظر گرفته و کاشته شد .
کریم ادامه داد : مهم تر از آن هدف از برگزاری این مراسم آگاه ساختن دانشجویان با این فرهنگ و آگاه کردن آنان جهت حفظ منابع طیبیعی بود .
همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و به مناسبت روز درختکاری 70 اصله نهال در محوطه دانشکده کویر شناسی دانشگاه سمنان غرس و به فضای سبز دانشگاه اضافه شد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان؛ این تعداد درخت که با حضور مسئولان دانشگاه ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری و رئیس مرکز تحقیقات و کشاورزی استان غرس شد شامل سرو ، زیتون ، ، زبان گنجشک و کاج بود .
همچنین در جلسه ای که به همین منظور در دانشکده کویر شناسی دانشگاه برگزار شد ، دکتر یزدانی رئیس دانشکده کویر شناسی دانشگاه سمنان گفت : حفاظت پایدار از منابع طبیعی مستلزم مشارکت مؤثر مردم و ایجاد دغدغه عمومی نسبت به جلوگیری از تخریب این ثروت عظیم و الهی  است .دکتر فضلی مشاور اجرایی رئیس دانشگاه و رئیس حوزه ریاست  هم گفت : بهره‌ برداری‌ مناسب از اراضی، سرعت تخریب از عرصه های منابع طبیعی را کند و روند تجدید و احیای منابع طبیعی را بهبود خواهد بخشید.
مهندس حیدریان  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان هم ضمن تشریح پتانسیل های مناطق بیابانی استان، برلزوم توجه به گردشگری مناطق بیابانی و کویری تاکید کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار