رئیس شورای بخش مرکزی اهواز:
رئیس شورای بخش مرکزی اهوازگفت: جاده ترانزیتی اهواز- اندیمشک حادثه‌خیز است؛ به طوری‌که از آبان تا اسفند امسال 5 فقره تصادف رخ داده که منجر به کشته شدن 4 نفر و نقص عضو 3 نفر دیگر شده است.
کد خبر: ۷۲۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 16 March 2019

سعید مراونه با اشاره به ترانزیتی بودن جاده اهواز - اندیمشک، اظهار کرد: تراکم جمعیت روستایی و تردد ماشین‌آلات کشاورزی، این منطقه را تبدیل به یک نقطه حادثه‌خیز و بسیار خطرناک کرده است؛ به‌طوری‌که از آبان ماه تا اسفندماه امسال 5 فقره تصادف رخ داد که منجر به کشته شدن 4 نفر و نقص عضو 3 نفر دیگر شده است.

وی با بیان اینکه علت تکرار حوادث جاده‌ای در این محور عدم وجود تابلوهای راهنمایی و رانندگی، شانه مناسب، گارد ریل و دوربرگردان است، عنوان کرد: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شورای بخش مرکزی، شهرستان اهواز و شوراهای روستایی جهت حل این مشکل تاکنون هیچ‌گونه اقدامی از سوی اداره راه و ترابری شهرستان اهواز صورت نگرفته است.

مراونه گفت: داغدار شدن چند خانواده به دلیل تصادف در این محور طی 5 ماه گذشته و بی‌سرپرست شدن خانواده‌های فوت‌شدگان در این شرایط سخت اقتصادی تأثیر جبران‌ناپذیری از لحاظ روحی روانی متوجه بازماندگان کرده و بار مالی سنگینی برای آن‌ها به دنبال داشته است.

وی افزود: اگر به‌ منظور جلوگیری از تکرار این حوادث از سوی راه و ترابری در زمان مناسب هزینه‌ای صورت می‌گرفت، قطعاً این هزینه‌ها بسیار سبک‌تر و کمتر از هزینه از دست رفتن جان یک انسان و بار سنگین روحی، روانی و مالی بازماندگان آن بود.

مراونه گفت: عدم توجه به تذکرات شوراها به‌عنوان نمایندگان قانونی مردم در روستاها در اکثر ادارات و سازمان‌های استان عادی شده است؛ عدم اهتمام و توجه به خواسته‌های مردم در تأمین سلامت و حفظ جان و زندگی آن‌ها از سوی سازمان‌ها و ادارات مربوطه بیانگر سوء مدیریت، عدم تعهد و پایبندی مسؤولان به وظایف محوله است.

رئیس شورای بخش مرکزی اهواز با انتقاد از عدم تعامل ادارات و سازمان‌ها در پیشگیری از تکرار حوادث جاده‌ای عنوان کرد: یک گروه کارشناس جهت تحقیق، تفحص و معرفی مقصرین به محاکم قضایی همچنین جبران خسارت بازماندگان تعیین شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار