اعضای مجلس خبرگان رهبری، پس از حضور در حرم امام راحل (ره) و تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) و در پایان ششمین اجلاسیه‌ی دوره‌ی پنجم این مجلس، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
کد خبر: ۷۲۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 14 March 2019

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار نمایندگان منتخب ملت در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر ضرورت ایجاد یک گفتمان و فهم عمیق عمومی درباره «نوع و چگونگی مواجهه کشور و افراد مؤثر با چالش‌ها و حوادث» به تبیین یازده دوگانه مطرح در این زمینه پرداختند و خاطرنشان کردند: در مقابل تهاجم حداکثری دشمنان باید به بسیج حداکثری امکانات و توانایی‌ها و نیرو‌های خود اقدام کنیم تا در پرتو باور عمیق مردم و مسئولان به ذکر الهی و توکل به خدا، پروردگار وعده‌های صادق خود را درباره ملت بزرگ ایران محقق سازد.


به گزارش «تابناک»، رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با ابراز تأسف از فقدان دو عالِم فقیه، حضرات آیات هاشمی شاهرودی و مؤمن، آنان را استوانه‌های واقعی برای کشور و حوزه‌های علمیه خواندند و تأکید کردند: هر دوی این بزرگواران همواره بدون هیچ چشم‌داشتی در خدمت اهداف انقلاب بودند.


رهبر انقلاب اسلامی محور اصلی سخنان خود یعنی نحوه مواجهه با چالش‌ها و حوادث و همچنین اتفاقات مثبت را در قالب یازده دوگانه بیان کردند و گفتند: گاهی اوقات برخورد ما در مواجهه با حوادث و رویداد‌ها «فعال» و چاره جویانه است و برخی مواقع نیز برخورد ما «انفعالی» و مبتنی بر گلایه صرف و بی تحرکی است.


حضرت آیت الله خامنه‌ای «مواجهه ابتکاری» و «مواجهه عکس العملی» را یکی دیگر از دوگانه‌ها برشمردند و افزودند: در مواجهه عکس العملی، حرکت ما تابعی از حرکت دشمن است، اما در مواجهه ابتکاری، ابتکار عمل را به‌دست می‌گیریم و از ناحیه‌ای که دشمن تصور نمی‌کند، به او ضربه می‌زنیم.


ایشان با اشاره به «مواجهه مأیوسانه» و «مواجهه امیدوارانه» به عنوان یکی دیگر از دو گانه‌های مطرح در مقابل حوادث و چالش‌ها گفتند: یک دوگانه دیگر «مواجهه از روی ترس» و «مواجهه با دلیری و شجاعت» است.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار