روابط عمومی دانشگاه سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ، دومین نشست تخصصی دانشگاه سمنان و فعالان صنعتی استان به مناسبت روز درهای باز دانشگاه در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر این دانشگاه برگزار شد .
کد خبر: ۷۲۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 10 March 2019
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ رئیس دانشگاه سمنان در این نشست با اظهار خرسندی از اجرای طرح روز درهای باز دانشگاه گفت : اجرای این طرح با توجه به حضور اقشار مختلف مردم ، دانش آموزان و ... باعث ایجاد شور و نشاط و پویایی دو چندان در محیط دانشگاه و در بین دانشجویان شده است .
دکتر نصیری با بیان اینکه در قالب کمیته ای قرار شده در طول سال بازدید دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از دانشگاه و دستاوردهای آن ادامه یابد افزود : بحث صنعت ، ویژه برای دانشگاه سمنان مهم است چرا که با توجه به هدف گذاری این دانشگاه در تبدیل شدن به دانشگاه کار آفرین می طلبد ارتباط دانشگاه و صنعت بیش از پیش تقویت شود .
وی گفت : دانشگاه باید شرایطی را فراهم نماید که صنایع به راحتی نیازهای خود را ارائه و از سویی دیگر صنایع هم باید با اعتماد به بنیه علمی دانشگاهیان تقاضا و مشکلات خود را مطرح نمایند .
رئیس دانشگاه سمنان با تاکید بر تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت : خوشبختانه وزارت علوم هم به سمت تقویت این ارتباط در حرکت است .
دکتر نصیری به نقش دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در برطرف کردن چالش‌های پیش روی صنعت اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها با معرفی توانمندی‌ها و تجارب خود می توانند کمک‌های مؤثری به بخش صنعت ارائه نمایند که در ارتقای تولید ملی و اقتصاد کشور تاثیر گذار خواهد بود .
وی ایجاد اتاق فکر در شرکت شهرکهای صنعتی استان را که مقدمات اجرایی شدن آن در حال اتمام است را برای هر دو بخش (صنعت و دانشگاه) مفید و موثر دانست.دکتر فضلی مشاور اجرایی رئیس دانشگاه و رئیس حوزه ریاست  هم در این نشست با اشاره به مصوبات دور نخست نشست با فعالان صنعتی استان در دانشگاه سمنان گفت : دانش محور اصلی تولید در هر کشوری است و ارتباط سازنده دانشگاه و صنعت می تواند به تولیدات با کیفیت تر ، مشتری پسند تر و پویایی اقتصاد کمک نماید .

در این نشست دکتر سعدالدین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان هم به معرفی دانشگاه پرداخت و گفت : وزارتخانه های علوم و صنعت ، معدن و تجارت  برای گذراندن فرصت مطالعاتی اساتید  تفاهم نامه ای را منعقد کرده اند که جا دارد صاحبان صنایع برای اجرای درست این طرح همکاری و کمک نمایند .
دکتر سعدالدین افزود : با توجه به وجود چهره های علمی و اساتید موفق در دانشگاه سمنان ، می توان در راستای رفع نیازهای صنایع گام های خوبی برداشت و حتی اعضای هیات علمی می توانند فرصت مطالعاتی خود را متناسب با نیاز صنایع بگذرانند .
در این نشست دکتر علی حقیقی اصل رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان هم به معرفی توانمندیهای این مجموعه اشاره کرد و گفت : فعالیت ها ، نوآوریها و ثبت اخترعات شرکتها و واحد های فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان می تواند کمک موثری برای صنایع استان باشد .
دکتر کشاورزی رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و دکتر ولی پور رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان هم در این نشست نبود نو آوری را بزرگترین چالش امروز صنعت دانستند و برای برگزاری جلسات با حضور دانشجویان و اساتید و نیز صنعتگران و طرح  نیاز و مشکلات صنایع و ارائه  راهکار برای حل آنها از سوی دانشگاه اعلام آمادگی کردند .
فعالان صنعتی هم در این نشست استفاده از نو آوری در صنایع را باعث افزایش تولید و اشتغال دانستند و بر افزایش و تقویت ارتباط صنایع با دانشگاه اعلام آمادگی کردند .
آقای سیادت پور از شرکت کندر گفت : اساس کار این واحد تولیدی تحقیق و پژوهش است چرا که معتقدیم استفاده از توان علمی دانشگاهیان باعث افزایش کیفیت محصولات تولیدی و حرکت چرخه صنعت کشور خواهد شد .
در پایان این نشست فعالان صنعتی از ظرفیتهای دانشکده های این دانشگاه و نیز نمایشگاه توانمندیهای دانشجویان بازدید کردند .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار