شهردار شیراز با بیان اینکه ایجاد پیاده راه در کوچه باغ‌های قصردشت و نگاه گردشگری به این باغات منجر به اقتصادی شدن باغ‌های مورد مسیر می‌شود، تاکید: باغات قصردشت باید با استراتژی جدید حفظ و نگهداری شود و این استراتژی در حال تدوین است.
کد خبر: ۷۲۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 09 March 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا: حیدر اسکندرپور در نشست علمی تخصصی مهندسی و شهر سبز پایدار که به همت انجمن دانش‌‌آموختگان دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: افزایش کیفیت زندگی شهروندان نیازمند انجام پروژه‌‌های عظیم با صرف مبالغ هنگفت نیست و ضروری است این نگرش تغییر کند. نباید فکر کنیم که با توسعه فیزیکی شهر، نیازهای شهروندان حل و برطرف خواهد شد بلکه باید به سطوح عالی‌‌‌تر نیازهای شهروندان نگاه کنیم و با اقدامات نرم‌‌‌افزاری سعی در ایجاد حس خوب زندگی در شهر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش داریم در این دوره از مدیریت شهری با برنامه‌‌ریزی و عمل بر مبنای رویکرد «شیراز شهر سبز پایدار، شهروند فرهنگ‌مدار» به تعالی شهر و افزایش کیفیت زندگی شهروندان بپردازیم، اظهار داشت: اندیشه شهر سبز پایدار فقط بر توسعه فضای سبز شهری متمرکز نیست بلکه استفاده بهینه از منابع شهر، تلاش برای کنترل و کاهش ترافیک، توجه به مسائل زیست محیطی و اجتماعی از جمله شاخص‌‌های آن است.

شهردار شیراز با بیان اینکه در سال جاری ۹۷ درصد از کل بودجه عمرانی به تکمیل پروژه‌‌‌های نیمه‌‌‌‌تمام عمرانی اختصاص یافت و بدین علت نتوانستیم این رویکرد را در اقدامات خود پیاده‌‌سازی کنیم، اظهار داشت: در سال ۹۸ نیز اتمام پروژه‌‌های نیمه‌‌تمام ادامه می‌یابد. از این رو ۶۰ درصد بودجه عمرانی سال آتی به تکمیل پروژه‌‌‌های نیمه‌‌‌تمام و ۴۰ درصد آن به انجام پروژه‌‌‌هایی با رویکردهای نوین شهرسازی و در راستای افزایش کیفیت زندگی شهروندان اختصاص یافته است.

اسکندرپور با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری شیراز همگام با شهرهای مطرح جهان نظیر برنامه لندن ۲۰۲۰، استراتژی زندگی پیاده در شهر را در پیش گرفته است، تصریح کرد: این استراتژی فرصت تعامل، گفت‌‌‌وگو و لذت بردن از حضور در محیط شهری را به شهروندان می‌‌دهد. در این راستا مطالعات احیای محور زندیه، ایجاد محور پیاده‌‌‌راه در مسیر تاریخی فرهنگی دروازه قرآن - بازار وکیل و پیاده‌‌راه کوچه باغ‌‌های قصرالدشت حدفاصل خیابان شهید رمضانی و کوی خلبانان انجام شده است.

وی ادامه داد: احیای محور زندیه و ایجاد پیاده‌‌راه در مسیر تاریخی فرهنگی دروازه قرآن - بازار وکیل منجر به افزایش مدت زمان اقامت گردشگران در شیراز، رونق بافت تاریخی و میانی و احیای بازار وکیل شمالی خواهد شد. با ایجاد پیاده‌‌راه در مسیر تاریخی فرهنگی دروازه قرآن - بازار وکیل فرصتی فراهم می‌‌‌شود تا شهروندان بتوانند ساعاتی را در سطح شهر گردش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار