فرماندار ابرکوه گفت: کارفرمایان در شرایط سخت اقتصادی، شرایط کار و اشتغال را فراهم کردند و با همت بالای خود تسلیم این شرایط سخت نشدند و ارزش ‌افزوده و تولید ثروت را در دستور کار خود قرار دادند .
کد خبر: ۷۲۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 06 March 2019

محمدکاظمی نسب عصر سه ‌شنبه در نخستین جشنواره تجلیل از کارآفرینان موفق و نمونه که با شرکت افزون بر 250 نفر از کارآفرینان برگزار شد افزود: این شهرستان نقطه زرینی دارد و آن نقطه ، امید به تلاش و اشتغال است که اعضای شورای تأمین و بخشداران و مسئولان خوب همراهی کردند.
وی بابیان اینکه توجه به صنعت پاک و سبز گردشگری، فرصت‌های گران‌بهایی را برای توسعه ابرکوه خواهد داشت یادآور شد: توسعه بوم گردی‌ها و گردشگری‌ها در دستور کار بوده و امکان اقامت بیش از 400 نفر شبانه وجود دارد و بیش از 20 هزار گردشگر در طول سال در ابرکوه اقامت داشتند که باعث شده گردشگری رونق و شتاب بیشتری داشته باشد.
فرماندار و رئیس ستاد خدمات سفر نوروزی تصریح کرد: حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در هفته گذشته به این شهرستان خود نشان از توسعه گردشگری این شهر است .
کاظمی نسب ادامه داد: در کنار توسعه سبز گردشگری حفظ موجود کشاورزی این شهرستان با توسعه کشت‌ها و پرورش دام به‌صورت نوین میسر خواهد بود .
رئیس شورای کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: با وجود کم‌آبی و تبعات خشک‌سالی و مدیریت برداشت آب در این شهرستان افزون بر 200هزارتن محصول کشاورزی و دامی تولید می‌شود.
فرماندار ابرکوه با اشاره به ظرفیت و پتانسیل این شهرستان در تولید شیر که نقش اساسی در اشتغال دارد افزود: سالانه افزون بر 18 هزار تن تولید شیر در ابرکوه تولید می‌شود و طرح توسعه واحدهای فراوری لبنی در دستور کار است .
فرماندار با اشاره به توسعه صنایع کم آبخواه بیان کرد: در این شهرستان در مجموع با 50 لیتر آب در ثانیه علاوه بر تولید محصول صنعتی ، زمینه اشتغال سه هزار و 500 نفر در واحدهای صنعتی فراهم ‌شده است.
امام‌جمعه ابرکوه هم در این جشنواره خطاب به کار آفرینان گفت: تجلیل از شما یک کلمه و یا واژه نیست که حق تلاش شما را ادا کند.
وی ادامه داد: انصافاً اگر بخواهیم حق یک کارآفرین را در مقطع زمانی فعلی بگوییم باید بگوییم کار آفرین، مجاهد در راه خداست .
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: در شرایط اقتصادی دشوار ، کارآفرینان با سرمایه‌گذاری ، نیروی انسانی جذب می‌کنند ؛ شاخص‌ترین مدیریت ٬ مدیریت جهادی در کار و تولید و اشتغال است و کار آفرین موفق ، مجاهد در راه خدا محسوب می‌شود .
مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان یزد در این جشنواره گفت : هر چه افتخار است به شما عزیزان کار فرما برمی‌گردد که به‌رغم وجود مشکلات متعدد صادرات ٬ فروش و بازاریابی و ... دست از کار و تلاش برنداشتید و مقتدرانه درزمینهٔ تولید کار می‌کنند .
محمدحسین ریاحی اظهار داشت : این نگاه خالصانه شماست که می‌تواند قدرتی را برای برون‌ رفت از این مشکلات داشته باشد و در زمینهٔ کار و تولید فعالیت داشته باشید .
در این آیین با اهداء لوح تندیس از افزون بر 250نفر از کارآفرینان موفق و نمونه شهرستان ابرکوه تجلیل شد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار