معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم مطرح کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به قرارداد دولت برای خرید 315 واگن قطار مترو برای سه کلانشهر گفت: از این قرارداد 35 واگن به شهر قم اختصاص پیدا کرد.
کد خبر: ۷۲۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳ 06 March 2019

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری قم در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه متروی شهر قم اظهار کرد: خط یک متروی این شهر برای تسریع در راه اندازی به دو فاز تقسیم شد، فاز نخست آن از قلعه کامکار به سمت میدان شهید مطهری به طول حدود 6 کیلومتر است.

وی ادامه داد: در شورای عالی فنی کشور یک بار به دلیل تغییر نرخ ارز، مجوزی برای افزایش مابه التفاوت پروژه مترو قم گرفتیم و قرار بود که تا پایان سال 97 فاز نخست خط یک متروی شهر قم به بهره برداری برسد، اما به دلیل تحریم‌ها، تکمیل این پروژه به دلیل وابستگی به واردات تجهیزات از خارج از کشور به تعویق افتاد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: باید گزارشی از پروژه فاز نخست متروی شهر قم تهیه و این گزارش را به همراه دلایل تاخیر در تکمیل آن به شورای عالی فنی کشور ارسال کنیم. دلایل تاخیر پروژه موجه است و اسناد و مدارک را در این زمینه آماده کردیم و به دنبال درخواست تمدید حداقل 6 ماه در زمان پروژه هستیم تا بتوانیم قسمت عمرانی فاز نخست خط یک متروی شهر قم را تکمیل کنیم.

بهشتی احداث تاسیسات و ریل گذاری را بخشی از پروژه تکمیل فاز نخست خط یک متروی شهر قم دانست و تصریح کرد: به دنبال تکمیل ایستگاه‌ها و تونل این فاز تا 6 ماه آینده هستیم.

وی ادامه داد: یک محموله بزرگ از ریل برای پروژه متروی شهر قم خریداری شده است که این محموله نیاز این خط به ریل را تامین می‌کند و بخشی از محموله در حال انتقال به شهر قم از طریق خطوط راه آهن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: با پیگیری‌های رئیس مجلس شورای اسلامی و هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت کشور مشکل تامین واگن برای خط متروی شهر قم حل شد.

بهشتی با اشاره به خرید واگن‌های مترو توسط دولت اظهار کرد: دولت قراردادی برای خرید 315 واگن قطار مترو برای سه کلانشهر کشور داشت که این قرارداد امکان افزایش 25 درصد داشت و با پیگیری‌های صورت گرفته از این افزایش حجم قرارداد 35 واگن به شهر قم اختصاص پیدا کرد و برای اختصاص45 واگن دیگر به این شهر هم تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر 80 واگن مترو به شهر قم اختصاص پیدا کند، در صورت بهره برداری کامل از خط یک متروی و حتی در زمان پیک مسافر هم مشکلی در زمینه واگن نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که در 6 ماه نخست سال آینده فعالیت‌های عمرانی فاز نخست خط یک متروی شهر قم را به پایان برسانیم و در 6 ماه دوم سال 98 هم این فاز از قلعه کامکار به میدان شهید مطهری به بهره برداری برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار