کد خبر: ۷۲۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 05 March 2019
به گزارش تابناک سمنان ، اولین دوره ممیّزی در حوزه بازار برق، با حضور ممیّزان منتخب شرکت توانیر، در شرکت توزیع نیروي برق استان سمنان به اجرا در آمد.
سرپرست دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: اطمینان از تحقق و اجرای درست و ساماندهی شیوه های مختلف اجرای ضوابط ، شناسايي و رفع تمامي مصاديق عدم انطباق ها، بازنگري رويه هاي جاري و تدوين رويه هاي مورد نياز و انتقال تجارب شرکت ها به يکديگر ، به عنوان اهداف مميّزي مطابق ضوابط ابلاغي صنعت برق مي باشد.
مصطفی کرمی افزود: این برنامه به مدت دوروز و با حضور گروه دونفری از ممیّزان منتخب شرکت توانیر و در شش محور، ممیّزي به انجام رسيده است.
وی با اشاره به این که ساختار بازار برق شامل؛ چارت سازمانی مصوب، نیروی انسانی و تشکیل کميته بازار برق مورد مميّزي واقع شده اضافه کرد: محورقراردادها ، رويه ها و دستورالعمل ها با هشت زيرسوال بررسي شده است.
وی با اعلام این که داشتن نظام سنجش و پایش انرژی ورودی شرکت توزیع در محور سوم ممیّزي گرديده تصريح کرد: محور چهارم با رويکرد خريد انرژي از بازار عمده فروشي برق با ۱۱زيرسوال مورد بررسي قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: خرید انرژی از خارج بازار برق ، منجمله بورس انرژی ، قرار داد دو جانبه، نیروگاه های مقیاس کوچک و تجديد پذير به عنوان محور پنجم مميّزي گرديده است.
مصطفی کرمی یادآور شد: محور ششم با عنوان تولید پراکنده و تجدیدپذیر با مواردی از جمله؛ دستورالعمل مولّدهاي مقياس کوچک ، وجود کميته مشارکت، اطلاع رساني و آگاه سازي، تعيين ساخت گاه هاي توليد و مطالعات فني و اتصال به شبکه ، توسط گروه مميّزي با مشاهدات منطبق شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار