پیمان ترکمانه با بیان اینکه همواره هجمه‌ها و شایعات بی‌اساس زیادی علیه این نهاد مردمی وجود دارد، اظهار کرد: کمیته امداد همواره امانت دار کمک‌های مردم است؛ صندوق صدقات یکی از مواردی است که این نهاد مردمی کمک‌های اختصاص یافته به آن‌را تنها برای مردم خود شهرستان هزینه می‌کند.
کد خبر: ۷۲۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ 01 March 2019
مدیر کل کمیته امداد استان همدان این نهاد مردمی را طرفدار هیچ گروه، حزب، جناح و شخصیت سیاسی نداست.

به گزارش ایسنا، ترکمانه در سخنرانی پیش‌از خطبه نماز عبادی_سیاسی جمعه، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه‌الزهرا (س) و با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری، گفت: همواره در هفته‌های پایانی سال کمیته امداد با کمک خیرین و مردم خیرخواه اقدام به رنگین کردن سفره نیازمندان آبرومند می‌کند.

وی با بیان اینکه کمیته‌امداد یادگار امام راحل (ره) است، عنوان کرد: ۱۴ اسفندماه سالروز تاسیس کمیته امداد به دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی است؛ رفع محرومیت و کمک به نیازمندان وظیفه یکایک اعضای جامعه است.

ترکمانه با اشاره به بیانیه اخیر رهبر انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در گام‌دوم انقلاب در بحث اخلاق و خیرخواهی، بیان کرد: به کمک خیرین استان، کمک به ایتام درسال‌جاری با پرداخت ۱۸/۵ میلیارد تومان، نسبت به سال گذشته افزایش ۶۵ درصدی داشته است.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه همواره هجمه‌ها و شایعات بی‌اساس زیادی علیه این نهاد مردمی وجود دارد، اظهار کرد: کمیته امداد همواره امانت دار کمک‌های مردم است؛ صندوق صدقات یکی از مواردی است که این نهاد مردمی کمک‌های اختصاص یافته به آن‌را تنها برای مردم خود شهرستان هزینه می‌کند.

ترکمانه انتقال کمک‌های ارسال شده صندوق‌صدقات به غزه را یک شایعه بی‌اساس دانست و تاکید کرد: این نهاد مردمی همواره براساس موازین شرعی فعالیت می‌کند؛ از این رو پول‌های صندوق صدقات تنها در خود شهرستان هزینه شده و انتقال آن به شهرستان‌های مجاور ممنوع و غیر شرعی است.

وی ساختن ساختمان جدید کمیته‌امداد با تکیه بر کمک‌های صندوق صدقات را نیز یکی دیگر از شایعات محمل دانست و خاطرنشان کرد: این نهاد مردمی همانند سایر دستگاه‌های دولتی از اعتبارات مخصوصی بهره‌مند است؛ از این رو ساختمان سازی و پرداخت حقوق کارمندان از این اعتبارات قابل پیگیری است.

وی از توجه کمیته امداد به نظرات مردم و جلب رضایت آنان خبرداد و گفت: انتقال مکان این نهاد مردمی از ساختمان تازه ساخته شده در سعیدیه به میدان باباطاهر تنها به‌دلیل توجه و اهمیت به نظرات مردم بوده است؛ انتقال این مکان بسیار سخت بوده، اما انجام این عمل دشوار همواره از افتخارات کمیته‌امداد است چراکه این اتفاق تنها به‌دلیل جلب رضایت مردم صورت گرفته است.

ترکمانه هدف تاسیس کمیته امداد را تنها امانت داری از کمک‌های خیرین و مردم خیرخواه دانست و تاکید کرد: این نهاد مردمی حیات خلوت هیچ جناح، حزب و شخصیت سیاسی نیست؛ کمیته امداد تنها حامی نیازمندان است و هیچ‌گاه از توان حمایتی خود برای تبلیغ افراد و احزاب سیاسی استفاده نمی‌کند.

سال خوبی در انتظار نیازمندان است

وی ضمن تشکر از نماینده، ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مجلس در رابطه با افزایش بودجه فقرا، مطرح کرد: براساس بودجه‌های گرفته شده برای نیازمندان، امسال سال خوبی برای نیازمندان خواهد بود.

ترکمانه با اشاره به پرداخت ۱۰۲ میاردتومان حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد در ۱۱ ماهه گذشته، اظهار کرد: یکی از خدمات مهم این نهاد مردمی، پرداخت حق‌بیمه تامین اجتماعی است تا پس از مدتی این افراد از پوشش کمیته امداد خارج شود؛ از ابتدای سال تا کنون ۱۰ میلیارد تومان حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است.

وی با اشاره به نقش پر رنگ خیرین در یاری رساندن به کمیته امداد، عنوان کرد: باتوجه به شرایط سخت اقتصادی، مجموع کمک خیرین در سال‌جاری مبلغی بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بوده است؛ به نوعی دیگر ۲۷ درصد کمک‌های ارائه شده به نیازمندان متعلق به خیرین بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان یکی از وظایف این نهادمردمی را ایجاد اشتغال دانست و افزود: کمک ۵۵ میلیارد تومانی از منابع بانکی، ۱۵ میلیارد تومان از منابع داخلی کمیته امداد، ۱۲ میلیارد تومان کمک بانک مهر و در مجموع اعطای ۸۲ میلیارد وام به نیازمندان از جمله کمک‌های این نهاد مردمی در حوزه اشتغال بوده است.

ترکمانه مبلغ کمک‌های روزانه مردمی را ۳/۶ میلیارد و مبلغ جمع‌آوری شده از صندوق صدقات را ۱۰ میلیارد تومان خواند و بیان کرد: ۱۴/۲ میلیارد برای خرید جهیزیه، ۱/۷ میلیارد برای فعالیت‌های فرهنگی و اردو، ۸ میلیارد ساخت ۳۴۰ واحد مسکونی در شهر و روستا، ۱/۵ میلیارد تحصیل و ۱۱/۸ میلیارد تومان برای سایر کمک‌ها به نیازمندان و مستمری‌گیران کمیته امداد در سال سال‌جاری هزینه شده است.

وی از افزایش افراد دحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: ۹۳ هزار خانواده در سال‌جاری از خدمات این نهاد بهره‌مند شدند این درحالیست که این تعداد نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته است.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان خیرین، مسئولان و مردم خیرخواه استان را دعوت به کمک برای نیازمندان کرد و گفت: با کمک مردم امیدواریم تا در هفته احسان و نیکوکاری سفره‌های نیازمندان را رنگین‌تر کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار