آصف غفور گفته که خلبان یکی از این دو جنگنده هندی زنده مانده و به دست نیروهای پاکستانی اسیر شده است.
کد خبر: ۷۱۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 27 February 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ سخنگوی ارتش پاکستان روز چهارشنبه از سرنگونی دو جت جنگی ارتش هند خبر داد.

به گزارش فرارو، ژنرال آصف غفور اعلام کرد که این دو هواپیما در حریم هوایی این کشور پرواز می‌کرده‌اند. به گفته او یکی از هواپیماهای هندی در خاک کشمیر تحت کنترل پاکستان و دیگری در کشمیر تحت کنترل هند سقوط کرده است.

آصف غفور همچنین گفته که خلبان یکی از این دو جنگنده زنده مانده و به دست نیروهای پاکستانی اسیر شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد به چند هدف غیرنظامی در خاک کشمیر تحت کنترل هند حمله کرده اما طوری این حملات را انجام داده که تلفات انسانی نداشته باشد.

پاکستان پیش از این نیز گفته بود حق حمله متقابل به مواضع هند را برای خود محفوظ می‌دارد.

هند هنوز خبر ساقط شدن هواپیماهایش را تأیید نکرده است. با این حال مقام‌های پلیس در منطقه کشمیر تحت کنترل هند می‌گویند بر اثر سقوط یک هواپیمای جنگی این کشور سه نفر شامل دو خلبان و یک نفر غیرنظامی کشته شده‌اند. این مقام‌ها در مورد این که آیا این هواپیما به دست ارتش پاکستان سقوط کرده یا نه، اظهار نكری نکرده‌اند.

هند می‌گوید سه فروند جت جنگی پاکستان نیز وارد حریم هوایی هند شده‌اند، اما هواپیماهای هندی با رهگیری آنها مجبورشان کرده‌اند که تغییر مسیر داده و به پاکستان باز گردند.

تنش نظامی اخیر میان هند و پاکستان از زمان حمله انتحاری گروه جیش محمد به شبه‌نظامیان هندی در ایالت کشمیر آغاز شد. در آن حمله که روز پنج‌شنبه ۲۵ بهمن روی داد دست کم ۴۰ تن از نیروهای شبه‌نظامی هندی کشته شدند.

در پاسخ به این حمله، هواپیماهای ارتش هندوستان روز گذشته به یک اردوگاه که گفته می‌شود محل آموزش عملیات انتحاری نیروهای جیش محمد در جامو و کشمیر تحت کنترل پاکستان بوده، حمله کردند. هند می‌گوید در حمله هوایی روز سه‌شنبه ارتش این کشور به کشمیر، شمار زیادی از ستیزه‌جویان جیش محمد کشته شده‌اند، اما پاکستان این ادعا را رد کرده و می‌گوید تنها ۴ یا ۵ بمب در منطقه‌ای فرود آمده است. برخی مقام‌های پاکستان می‌گویند بر اثر این حمله ۴ تن کشته و ۷ تن دیگر مجزوح شده‌اند، اما مشخص نکرده‌اند که کشته‌ها و مجروحان نظامی بوده‌اند یا غیرنظامی.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

 

 

رده: اخبار تهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار