رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شاهرود:
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شاهرود از وقوع شکار غیر مجاز در اطراف روستای تاش این شهرستان خبر داد و گفت: در بازرسی از یک دستگاه خودرو مقداری گوشت شکار کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۷۱۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 25 February 2019
 به گزارش تابناک سمنان ،علی اکبر قربانلو ضمن بیان اینکه در پی گزارش دوستداران محیط‌زیست مبنی بر مشاهده یک دستگاه خودروی سفید و اقدام وی به شکار در اطراف روستای تاش دامنه‌های شاهوار بلافاصله موضوع در دست بررسی قرار گرفت، ابراز داشت: این شکارچی غیر مجاز بعد از شکار به‌طرف شاهرود در حال تردد بود که با همکاری عوامل کلانتری ۱۱ در کنترل نامحسوس واقع شد.وی اضافه کرد: در این عملیات رئیس پارک ملی توران، مسئول حقوقی اداره، ماموران گروه سیار و نیروی انتظامی در چهار محل مستقر می‌شوند تا به محض رسیدن خودرو مورد نظر در نهایت طی موقعیت مناسبت بتوانند خودرو را متوقف کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه خودرو در ورودی شهر شاهرود متوقف می‌شود، ابراز داشت: در بازرسی صورت گرفته مقداری گوشت شکار از داخل خودرو کشف و متخلفان به همراه خودروی سواری برای سیر مراحل قانونی به کلانتری ۱۱ منتقل شدند.
قربان‌لو بابیان اینکه با توجه به کاهش علوفه و خشکسالی حیوانات نیاز به نگاه مهربان ما انسان‌ها دارند تا غذای آن‌ها تامین شود، تصریح کرد: از بین رفتن گونه‌های جانوری به هیچ عنوان قابل جبران نخواهد بود لذا انتظار می‌رود مردم با مشاهده شکارچیان و رفت و آمدهای مشکوک آن‌ها بلافاصله محیط‌زیست را در جریان قرار دهند.
وی ضمن بیان اینکه گیاهان گونه‌های ارزشمند منطقه هستند، اضافه کرد: حضور در مناطق بکر حیات وحش با خودرو، فعالیت‌های معدنی، رفت‌وآمد انسان نه تنها حیوانات بلکه گیاهان را نیز به عنوان عنصری از عناصر چرخه حیات را تهدید می‌کند و لذا باید توجه داشت هر گونه آسیب به طبیعت قابل احیا نیست.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار