۳۰۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بودجه برای طرح های عمرانی سال ۹۸ توسط شهرداری خوی پیش بینی شده است .
کد خبر: ۷۱۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ 24 February 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی

مهندس محرم اکبرزاده شهردار خوی با اشاره به اهمیت توجه به بخش عبور و مرور شهری گفت : از مهمترین بخش های بودجه عمرانی شهرداری بخش حمل و نقل و بهبود عبور و مرور شهری است که اعتباری بالغ بر ۳۰۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این بخش از بودجه شهرداری در سال ۹۸ پیش بینی شده است.

مهندس اکبرزاده افزود: پروژه های زیر سازی، جدول گذاری و آسفالت معابر شهری نیز در بخش حمل و نقل و بهبود عبور و مرور شهریِ بودجه عمرانی شهرداری قرار دارد که ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار به پروژه های آسفالت ریزی، جدول گذاری و زیر سازی اختصاص دارد.

اکبرزاده یادآوری نمود : کمربندی ضلع غربی شهر یکی از مهمترین پروژه های عمرانی شهر خوی در دهه های اخیر میباشد که بخش مهمی از کمربندیها و رینک دور شهر را تکمیل کرده و طراحی های صورت گرفته در این کمربندی خواهد توانست تحولی در چشم انداز گردشگری با استفاده از ویژگیهای جغرافیایی این بخش از محدوده شهر ایجاد نموده و بیش از ۵۴۰۰ مترمربع مسیر دوچرخه سورای برای خانواده ها احداث نماید. و در بودجه سال ۹۸ شهرداری برای تکمیل این کمربندی ۵۷ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

شهردار خوی اضافه نمود : بخش دیگری از بودجه عمرانی در بخش عبور و مرور شهری ، بر می گردد به پروژه های پیاده رو سازی که ۲۲ میلیارد ریال از بودجه کلی بخش حمل و نقل و عبور و مرور شهری برای اجرای پروژه هایی چون پیاده روسازی مناطق یک و دو و ساماندهی خیابان طالقانی ،مناسب سازی پیاده روهای سطح شهر، بهسازی بخشی از پیاده رو و باند فضای سبز ضلع جنوبی ۴۵ متری شهید شرفخانلو پیش بینی شده است.

شهردار خوی اضافه کرد: آماده سازی و جدول گذاری،اصلاح جداول در نواحی چهارگانه، اجرای ۴۵ متری واقع در ضلع شمالی کوی ولیعصر(عج)، اجرای 20 متری و 12 متری ارغوان و ساماندهی ورودیهای شهر، آسفالت ریزی و لکه گیری محل های حفاری مناطق یک و دو و کوی ولیعصر و زیرسازی درنقاط مختلف شهر نیز از دیگر پروژه هایی است که در برنامه های حمل و نقل و بهبود عبور و مرور شهری پیش بینی شده است.

 

مهندس اکبرزاده همچنین با اشاره به موضوع بهبود ترافیک در بخش بهبود عبور و مرور شهری تصریح نمود : بهبود ترافیک شهری یکی دیگر از بخش های حوزه بهبود عبور و مرور شهری. در بودجه سال ۹۸ شهرداری است که با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شامل بازسازی و اصلاح هندسی معابر و میادین سطح شهر ، نصب علایم افقی و عمودی راهنمایی و خط کشی معابر، نصب تابلوهای هدایت مسیر، تجهیز مرکز کنترل ترافیک ( هوشمندسازی تقاطع های سطح شهر) و جابجایی تیرهای برق در سطح شهر می باشد.

شهردار خوی همچنین گفت : ۸۲ میلیارد ریال برای احداث پل روی رودخانه و احداث و تکمیل زیرگذر و روگذر در بودجه عمرانی شهرداری خوی پیش بینی شده است.

وی همچنین اضافه نمود : آسفالت معابر از مهمترین پروژه های عمرانی شهرداری در طول سال بوده و برای سال ۹۸ در بودجه عمرانی و در بخش بهبود عبور و مرور شهری ۵۰ میلیارد ریال برای آسفالت ریزی معابر در نظر گرفته شده است.

مهندس اکبرزاده در پایان سخنان خود گفت: مساکن مهر. و مشکلات موجود در این مساکن از مسایلی است که مدتها دغدغه مردم بوده و برای رفع بخشی از این مشکلات بویژه در معابر و مسیرهای دسترسی این مساکن در بودجه عمرانی شهرداری اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال پیش بینی شده که امیدواریم با اجرای این پروژه ها شهروندان ساکن در مساکن مهر رفاه بیشتری در تردد این مسیرها دلشته باشند.

خبرنگار : یحیی آقاپور خویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار