وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جامعه روستایی کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
کد خبر: ۷۱۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲ 21 February 2019

محمد شریعتمداری ظهر امروز در دیدار با خانواده شهدا در شهرستان شوش اظهار کرد: شوش معبد و پایگاه بزرگ خون های پاکی است که شهدا در دوران دفاع مقدس ریخته شد؛ این شهرستان مرکز عملیات فتح المبین و شهر شهید چمران است.

وی ضمن تشکر از اهدای لباس عربی از سوی مردم شوش، افزود: دولت تدبیر و امید در اولین سفر خود  به خوزستان، مصوبه ای که ۱۶ سال قبل توسط مقام معظم رهبری به دولت های مختلف ابلاغ شده بود را شروع کرد؛ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که طی آن انتقال آب به اراضی، تسطیح اراضی، کشت و کار مکانیزه با روش های نوین آبیاری انجام شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان اندیمشک تحت پوشش طرح ۵۵۰ هزار هکتاری قرار دارد، اضافه کرد: محصولات کشاورزی در این اراضی با راندمان بالاتر و آب کمتر تولید می شوند.

شریعتمداری تصریح کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان خوزستان و ایلام اجرا می شود و امیدوارم جهاد کشاورزی اراضی بیشتری را تحت پوشش این طرح عظیم قرار دهد.

وی گفت: اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتار منجر به اشتغالزایی، کسب درآمد بالاتر و بهره وری بیشتر از آب و خاک برای تولید محصولات کشاورزی می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: از جامعه روستایی کشور دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه نبودند که با برنامه ریزی های خوب تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از این آمار تحت پوشش قرار گرفته اند.

شریعتمداری خبر داد: هم اکنون ۱۰۰ هزار نفر از جامعه روستایی از برکات صندوق بیمه روستایی تحت عنوان بازنشسته و از کارافتادگی بهره مند هستند.

در این مراسم به سه نفر از اهالی روستایی بخش فتح المبین که در صندوق بیمه تعاون روستایی بازنشسته شدنده بودند، احکام خود را از وزیر دریافت کردند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار