رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان سمنان، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون طرح مقابله با بیابان‌زایی در ۱۵۴هزار هکتار اراضی استان انجام شد.
کد خبر: ۷۱۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 20 February 2019
به گزارش تابناک سمنان ،علی ترابی ظهر چهارشنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه ۱۵۴ هزار هکتار مقابله با اثرات بیابان‌زایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان طی چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی انجام‌شده است، ابراز کرد: یکی از اقدامات حوزه بیابان‌زدایی کاشت نهال، آبیاری و مراقبت و کنترل هرزاب برای تغذیه درختان، نهال‌ها و گونه‌های مقاوم در بیابان‌های استان سمنان است.وی افزود: برای قرص نهال در مناطق بیابانی باهدف جلوگیری از بیابان‌زایی اعتباری بالغ‌بر  ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
رئیس اداره امور بیابان منابع طبیعی استان سمنان همچنین گفت: ایران اسلامی درزمینهٔ بیابان‌زدایی در دنیا جزء کشورهای برتر است تا جایی که در موارد بسیاری شاهد هستیم که کشورهای دیگر از تجربه کارشناسان ایرانی برای پیشگیری و مقابله با بیابان‌زایی استفاده می‌کنند.
ترابی در دیگر بخش سخنان خود، توضیح داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون همچنین ۶۹۷ کیلومتر  بادشکن به منظور جلوگیری از فرسایش بادی و بیابان‌زایی در سطح اراضی منابع طبیعی استان سمنان ایجاد شده است.
وی بیان کرد: در طول تاریخ با برکت انقلاب اسلامی ۱۸هزار ۸۵۵ هکتار عملیات مدیریت هرز آب در سطح استان سمنان به اجرا در آمده که ماحصل آن ایجاد بیش از ۱۱۰ هزار هکتار جنگلهای بیابانی دست کاشت در اطراف شهرها، روستاها و خطوط مواصلاتی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار