مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۵۵ هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۲۵ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
کد خبر: ۷۱۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸ 19 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، مجید زینلیبا بیان اینکه ۹۶.۵ درصد از اهداکنندگان خون مرد و تنها ۳.۵ درصد از آن‌ها زن هستند اظهار کرد: ۶۰ درصد از اهداکنندگان خون جزء اهداکنندگان مستمر هستند که حداقل سالی دو بار برای خون دادن به سازمان مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: طی ۱۱ ماه سال ۹۷ حدود ۱۵۵ هزار نفر مراجعه کننده به سازمان انتقال خون داشته‌ایم که حدود ۱۲۵ هزار نفر موفق به اهداء خون شدند و نسبت به سال گذشته آمار خون‌گیری حدود دو درصد افزایش داشته است.

مدیرکل سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه در ایام عید، روز اول و ۱۳ فروردین سازمان انتقال خون در تمام مناطق استان تعطیل است افزود: در سایر روزهای نوروز سازمان انتقال خون در مرکز خواجو آماده خدمت‌رسانی به مردم عزیز است و شهروندان می‌توانند برای اهداء خون مراجعه کنند. مرکز خواجو در ایام نوروز از صبح تا ساعت یک بعدازظهر باز است و سایر مراکز استان در کاشان، خوانسار، نجف آباد و شهرضا نیز در ایام نوروز فعال هستند و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: فراوانترین گروه خونی استان اصفهان o+ است و بیشترین گروه خونی که بیمارستان‌ها از ما تقاضا دارند گروه‌های خونی منفی است چرا که فراوانی این گروه‌های خونی در جامعه کمتر است و معمولا کمترین گروه خونی که به سازمان برای اهداء مراجعه می‌کنند گروه خونی AB منفی است.

زینلی با بیان اینکه نقش زنان در اهداء خون کم رنگ است ادامه داد: در سال ۹۴ اهداکنندگان زن کمتر از ۲.۵ درصد بودند و با تلاش‌های سازمان انتقال خون تا کنون آمار اهداکنندگان زن حدود یک درصد افزایش داشته و فعالیت سازمان برای افزایش هر چه بیشتر این آمار روز افزون است. برگزاری جلسات آموزشی، دعوت از مجامع زنان برای شرکت در اهدای خون از جمله فعالیت‌هایی است که برای فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شده است و خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه امسال ۱۰۰ درصد نیاز بیمارستان‌ها را در زمینه خون فراهم کردیم افزود: علاوه بر اینکه نیاز استان اصفهان را به طور کامل برطرف می‌کنیم، خون‌های مازاد را به سایر استان‌ها ارسال می‌کنیم تا علاوه بر کمک به سایر هموطنانمان از هدر رفت و ضایع شدن خون هم جلوگیری شود.

مدیر کل سازمان انتقال خون تاکید کرد: همراهی مردم استان اصفهان با سازمان بسیار عالی است و مردم نباید فراموش کنند که ادامه همراهی آن‌ها در این زمینه بسیار ضروری و مهم است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار