کد خبر: ۷۱۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 19 February 2019
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: عملیات احیای مناطق تحت پوشش طرح تعمیم ترسیب کربن در این شهرستان به پایان رسید.
علی اکبر عباسی راد افزود: عملیات نهالکاری، مدیریت هرزآب و آبیاری سنواتی در مناطق تحت پوشش طرح تعمیم ترسیب کربن دامغان در سال جاری انجام شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اضافه کرد: این عملیات در سطح 700 هکتار از اراضی بیابانی جنوب شهرستان توسط صندوق توسعه پایدار روستایی اجرا شد.
عباسی راد با بیان اینکه طرح تعمیم ترسیب کربن در جنوب دامغان با هدف مقابله با بیابان زایی انجام شد، به اجرای عملیات نهالکاری اشاره کرد و گفت: نهالکاری در 240 هکتار از اراضی بیابانی روستاهای خورزان، فرات، محمدآباد، صالح آباد، کوه زر، رشم، معلمان و سینگ با اعتباری بالغ بر 305 میلیون ریال انجام شد.
عباسی راد به عملیات احیای مدیریت هرزآب اشاره کرد و گفت: عملیات هرزآب در 300 هکتار از اراضی روستاهای کوه زر و شیمی با صرف 540 میلیون ریال به اجرا شد.
به گفته وی، آبیاری 160 هکتار از نهال های کشت شده سال قبل در این مناطق با 390 میلیون ریال اعتبار انجام شد، در اجرای این طرح از مشارکت بسیج جوامع محلی و توانمندسازی آنها به منظور کارهای احیایی، مدیریت، توسعه و بهره برداری پایدار از منابع طبیعی و نیز توسعه روستایی استفاده شد.
عباسی راد، طرح تعمیم ترسیب کربن را یکی از طرح های موفق در زمینه مقابله با بیابانزایی و ظرفیت سازی در سطح ملی برشمرد و افزود: تا کنون در 16 روستای دارای جمعیت بیش از 20 خانوار شهرستان دامغان برنامه توانمندسازی آغاز و 900 نفر در قالب گروه های توسعه پایدار ساماندهی شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: ظرفیت سازی در سطح محلی، توانمندسازی مردان و زنان، ایجاد مشاغل خرد و جلب مشارکت روستائیان در راستای احیا و مدیریت اقتصادی مراتع تخریب شده از دستاوردهای اجرای طرح تعمیم ترسیب کربن است.
شهرستان دامغان دارای یک میلیون و 489 هزار و 692 هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای 98 درصد از اراضی ملی این شهرستان سند مالکیت دفترچه ای به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار