کد خبر: ۷۱۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ 18 February 2019

تابناک / فرهام زاهد با اشاره به زمان کوتاه برای بررسی لایحه بودجه ۹۸، اظهار داشت: بحث درآمد تقریبا بسته شده است اما در نقطه مقابل آن هزینه است که در سال ۹۸ ضروری است به از هزینه های جاری کاسته شود و به بخش عمرانی اضافه شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد شدید از برخی ریخت و پاش ها، گفت: همه ما زیر مجموعه شهرداری و شورا هستیم. هر سازمانی می خواهد جداگانه بنرهای مناسبتی را نصب کند.

وی افزود: برخی هزینه ها موازی کاری و اسراف است و برخی هزینه ها بدون تعارف تنها به منظور پله کردن است. امروز ریخت و پاش های زیادی در شهرداری داریم و گاهی برای به دست آوردن دل برخی افراد، میرزاقاسمی مورد نیازشان را نیز تقبل می کنیم. این موارد متاسفانه در مدیریت شهری رشت اتفاق می افتد.

 

فرهام زاهد همچنین در خصوص پروژه های عمرانی پیش بینی شده و ردیف بودجه های مربوطه، تصریح کرد: برای اجرای پروژه های عمرانی وام، فروش املاک و سرمایه گذاری پیش بینی شده است اما پروژه های عمرانی در حال انجام است و پروژه هایی که از قبل نیمه کاره مانده در حال تکمیل است. این در حالی است که وام تنها یک پیش بینی است که با توجه به روند گذشته امکان دارد محقق نشود. در این صورت چه اتفاقی می افتد؟

 

وی نسبت بودجه جاری به عمرانی در شهرداری رشت را فاجعه خواند و افزود: کار ما تعریف پروژه به ازای داشتن ردیف بودجه است. نباید کارها زخمی شوند و بعد بودجه محقق نشود و کار نیمه کاره رها شود.

 

زاهد با اشاره به وضعیت اقتصادی و نرخ ارز و مشکلات به وجود آمده، تصریح کرد: باید با برگزاری جلسات کارشناسی به دنبال راهکاری برای افزایش بودجه عمرانی و کاهش بودجه جاری باشیم.

 

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود برنامه هایی را که برای مناطق پنجگانه شهرداری رشت در نظر گرفته شده است را نیازمند بررسی بیشتر دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار