پورفلاح انجیر گلوگاه را محصولی ارگانیک و سالم معرفی کرد و ادامه داد: با توجه به اقلیم این شهرستان، انجیر گلوگاه در طول سال به لحاظ اینکه بدون سموم شیمیایی به ثمر می‌نشیند محصولی سالم و ارگانیک به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۷۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 03 August 2015
به گزارش تابناک نقل ازبلاغ  رضا پورفلاح ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: دومین جشنواره انجیر گلوگاه در محل انیستیتو تحقیقات دخانیات تیرتاش گلوگاه با حضور استاندار مازندران و مدیران سازمان جهاد کشاورزی مازندران و مدعوین وزارت جهاد کشاورزی روز چهارشنبه 14 مرداد افتتاح می‌شود به مدت سه روز ادامه دارد که صبح روز جمعه 16 مرداد نیز آئین اختتامیه برگزار دومین جشنواره انجیر گلوگاه می‌شود.
وی افزود: با آغاز به کار کمیته برگزاری دومین جشنواره انجیر گلوگاه در بهمن 93 فراخوان مقاله دومین جشنواره انجیر گلوگاه نیز با اطلاع رسانی به دانشگاه های استان‌های اعلام شد که تاکنون 15 مقاله علمی، تحلیلی و جمع آوری اطلاعات به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از برپایی 30 غرفه در این جشنواره خبر داد و اضافه کرد: علاقه‌مندان برای برپایی غرفه‌های متنوع در این جشنواره بیشتر از این تعداد بوده اما به لحاظ کمبود فضای فیزیکی فعلاً 30 غرفه با مشارکت تعاونی های روستایی زنان گلوگاه و مددجویان کمیته امداد برپا می‌شود.
این مسئول بیان کرد: در این غرفه‌ها محصولات مختلف فرآوری شده از انجیر که غالباً توسط زنان روستایی فرآوری می‌شود با هدف تقویت اقتصاد روستا و توانمندی شرکت‌های تعاونی زنان روستایی به نمایش گذاشته می‌شود.
پورفلاح انجیر گلوگاه را محصولی ارگانیک و سالم معرفی کرد و ادامه داد: با توجه به اقلیم این شهرستان، انجیر گلوگاه در طول سال به لحاظ اینکه بدون سموم شیمیایی به ثمر می‌نشیند محصولی سالم و ارگانیک به‌شمار می‌رود.
مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه خاطرنشان کرد: این شهرستان با داشتن 105 هکتار سطح زیر کشت انجیر یکی از کانون های مهم تولید انجیر در کشور به شمار می‌آید که در سال های اخیر نگاه اقتصادی و کارشناسانه‌ای به فروش و تولید انجیر در گلوگاه شده و شاهد ایجاد باغ‌های انجیر در این منطقه بودیم.
این مسئول در پایان گفت: در آئین دومین جشنواره انجیر گلوگاه از آقای اکبر ایران‌نژاد که با زحمات فراوان، درختان انجیر را در مسیر جاده گلوگاه به دامغان کاشت و نگهداری کرد به‌عنوان پدر انجیر گلوگاه تقدیر می‌شود و از تمبر یادبود انجیر گلوگاه نیز رونمایی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار