رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای عملیات آبخیزداری سمنان اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۰۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 20 January 2019
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری استان بر ضرورت مدیریت سیلاب‌ها تاکید کرد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای عملیات آبخیزداری سمنان اختصاص یافت.وی افزود: در سال جاری از محل منابع استانداری سمنان با توافق استاندار و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری اختصاص یافته است که در اجرای این طرح‌ها مردم هم در ساختن و نگهداری سازه‌ها مشارکت می‌کنند.
نادر مالکی با اشاره به اینکه ساخت و تکمیل پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در کل استان سمنان در دستور کار قرار دارد،بیان داشت: این عملیات در قالب احداث بند‌های سنگ و ملاتی، بند خاکی، عملیات بیولوژیکی بذرکاری، کپه کاری، کاشت گیاهان دارویی، جنگل کاری و حفاظت و قرق انجام شده است.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب و تغذیه ذخیره آب‌های زیرزمینی توجه به اقشار مردم ساکن حوزه‌های آبخیز و رضایتمندی آن‌ها در این بخش، تاکید کرد: جذب اعتبارات در سال‌های آتی از محل صندوق توسعه ملی برای فعالیت‌های آبخیزداری جزء اهداف و سیاست‌های مهم استانی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان در پایان مطرح کرد : بهره برداری نادرست از این منابع طبیعی که منجر به تخلیه آبخوان‌ها و فرونشست دشت‌ها شده و در صورت عدم مدیریت می‌تواند امنیت غذایی و حیات اقتصادی و اجتماعی مردم را متاثر و توازن عرصه‌های طبیعی و تعادل اکولوژیک و هیدرولوژیک حوزه‌های آبخیز را با چالش جدی مواجه سازد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار