به گزارش تابناک سمنان ، جلسه بررسی مشکلات حوزه آبریز حبله رود با حضور محمد حاج رسولیها مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گرمسار برگزار شد .
کد خبر: ۷۰۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 16 January 2019
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان محمد حاج رسولیها در سفر یک روزه خود به گرمسار در جلسه بررسی مشکلات آب این شهرستان که به میزبانی فرمانداری برگزار شد ، از اجرای عملیات نشانه گذاری حد بستر و حریم رودخانه حبله رود از ابتدای سال ۹٨ در این منطقه خبر داد و گفت : با انجام اقداماتی نظیر طرح آزادسازی حریم و بستر رودخانه این مقوله می‌تواند نقش مؤثری در حفظ کمیت و کیفیت آب ایفا کند.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ابراز داشت:  قانون توزیع عادلانه آب و مدیریت به‌هم‌ پیوسته آب باید در حوزه حبله‌رود پیاده‌سازی شود.
حاج رسولی‌ها در ادامه تصریح کرد: بالغ‌ بر ۱۱ سال  ، شاهد خشک‌سالی و کمبود بارش در نقاط کشور بودیم که اکنون با نزول بارش نعمت الهی می‌بایست خداوند را شاکر بوده و مشکلات کم آبی در مناطق کویری کشور رفع مشکلات و کمبود های موجود در گرمسار را در دستور کار خود قرار دهیم .
 شایان ذکر است درادامه این جلسه نماینده مردم گرمسار و آرادان بیان نمود : در مصوبات سفر اخیر رئیس‌ محترم جمهور به استان، اعتباری از محل ردیف بودجه ملی به طرح انتقال آب از سد نمرود به سیمین دشت گرمسار اختصاص یافته و این پروژه یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان می باشد .
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس همچنین بابیان اینکه این مصوبه تحول خوبی را در راستای اجرای پروژه انتقال آب از سد نمرود ایجاد می نماید ، یادآور شد: جلوگیری از کشت‌های بی‌رویه و باغ سازی در اطراف سد در دستور کار قرار دارد .
غلامرضا کاتب با تأکید بر لزوم نظارت بر برداشت آب از محل سد نمرود تصریح کرد: جابه‌جایی روستای سِلِه بُن از اطراف این سد یکی از برنامه هایی است که در این راستا در دست اقدام قرار دارد .
وی به حفظ منابع آبی موجود نیز تأکید کرد و گفت: خواسته مردم گرمسار اعمال مدیریت یکسان در برداشت آب در حوضه بالادست و پایین دست است .
عضو خانه ملت با بیان اینکه قانون در مورد عموم مردم یکسان عمل می کند، افزود: مسدود سازی چاه های غیر مجاز در این شهرستان در اولویت قراردارد و این در حالی است که در بالا دست چاه های غیر مجاز زیادی حفر شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار