مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اینکه حتی یک قطره از آب انتقالی در بخش کشاورزی مصرف نمی‌شود، گفت: 5 درصد از آب انتقالی به استان در صنایع مصرف می‌شود.
کد خبر: ۷۰۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 10 January 2019

علی اسلامی در جلسه شورای اسلامی شهر اردکان گفت: در سال 1396 میانگین آب انتقالی در استان 61.5 درصد بوده است ولی در اردکان 81 درصد بوده است. متأسفانه شهر اردکان ازنظر وضعیت آب دارای بدترین شرایط ممکن در استان است.

وی افزود: در نیمه اول سال 1397 حدود 40 درصد از آب انتقالی به استان یزد کاهش داشته است. میانگین استفاده از آب انتقالی در استان 42 درصد است درحالی‌که این عدد در اردکان 60.5 درصد است که نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش پیداکرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: وظیفه ما تأمین آب برای مردم است و اگر مکان مناسب که دارای آب باکیفیت‌تری است را مشخص کنند هیچ محدودیتی برای حفر چاه در مناطق مختلف نداریم. متأسفانه به دلیل آلودگی برخی از سفره‌های زیرزمینی امکان حفر چاه جدید وجود ندارد.

وی در خصوص ایجاد شبکه دوم آب در شهر اردکان اظهار داشت: مطالعات این طرح چند سالی است که انجام‌شده است که متأسفانه به دلیل عدم تأمین اعتبار لازم این طرح اجرایی نشد و اگر اعتبار تأمین شود به قول خود وفا می‌کنیم. ما بر اساس موافقت‌نامه‌ای که از طریق سازمان برنامه‌وبودجه برای استان امضاشده بود و مقرر گردیده بود که مبلغ 220 میلیارد ریال به‌عنوان تنش آبی به ما بدهند قول اجرای 30 کیلومتر شبکه آب‌رسانی در شهر اردکان را داده بودیم.

اسلامی گفت: ایجاد شبکه دوم، راهکار توزیع آب شیرین در اردکان است. من از اینکه آقای نوبخت بدقولی کرده‌اند از همه مردم و اهالی اردکان عذرخواهی می‌کنم. ما بر اساس قول و اعتبار و این موافقت‌نامه چنین حرفی زده بودیم.

وی گفت: در سال 96 در شهر اردکان درآمد آب و فاضلاب شهر از محل فروش آب‌بها 45 میلیارد ریال بوده است و جمع هزینه‌های جاری نیز 57 میلیارد ریال بوده است. در شهر اردکان حدود 300 کیلومتر شبکه توزیع آب وجود دارد که باید به‌طور متوسط سالانه 10 کیلومتر اصلاح شبکه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در خصوص حفر چاه در منطقه سیاه کوه اردکان به‌منظور تأمین آب شرب این شهر اظهار داشت: عملیات اجرایی برداشت آب از منطقه سیاه کوه اردکان و احداث آب‌شیرین‌کن در نیمه اول سال 1398 آغاز خواهد شد.

وی با انتقاد از کندی سرعت و تأخیر در مرمت حفاری‌های آبفا گفت: محل‌های حفاری‌شده توسط آب و فاضلاب برای واگذاری انشعاب باید ظرف مدت ده روز در اردکان مرمت شود تا جلو حوادث ناگوار احتمالی گرفته شود. شهرداری نیز بر اجرای ترمیم‌ها نظارت داشته باشد.

اسلامی در پایان با اشاره به اینکه هم‌اکنون خط انتقال آب به استان یزد کاملاً حفاظت می‌شود، تصریح کرد: یک قطره از آب انتقالی در کشاورزی استان استفاده نمی‌شود و امسال فقط 5 درصد از آن در صنایعی مانند چادرملو و سنگ‌آهن و چند صنعت دیگر مصرف می‌شود زیرا آن‌ها حقابه را خریده‌اند و در زمان اجرای خط انتقال آب به استان یزد هزینه داده‌اند که ازنظر حقوقی نمی‌شود آب آن‌ها را قطع کرد. 95 درصد باقیمانده در قسمت شرب استفاده می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار