معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت :امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 200 میلیون دلار برای اجرای عملیات آبخیزداری در سطح کشور اختصاص یافت که 208 میلیارد ریال آن سهم استان سمنان است.
کد خبر: ۶۹۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 01 January 2019
به گزارش تابناک سمنان ، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان گفت:امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 200 میلیون دلار برای اجرای عملیات آبخیزداری در سطح کشور اختصاص یافت که 208 میلیارد ریال آن سهم استان سمنان است.
 علی اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرایی شدن درختکاری با اعتبار صندوق توسعه ملی در استان خبر داد و گفت: درختکاری با انواع گونه های جنگلی در سطح 116 هکتار در گستره 3 شهرستان این استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام می شود.
 وی ادامه داد: هم اینک با استفاده از همین اعتبار عملیات آبخیزداری 14حوزه آبخیز در سطح 8 شهرستان استان سمنان در حال انجام است. در کنار عملیات مکانیکی برای اجرای طرحهای آبخیزداری، عملیات بیولوژیکی از جمله عملیات اصلاح ،احیای مراتع و درختکاری نیز باید صورت گیرد.
 
معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در این چارچوب 25 میلیارد ریال از اعتبارات تخصیصی به استان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات بیولوژیکی در نظر گرفته و برای اجرای طرح درختکاری از گونه هایی مانند 'ارس ،زرشک، تاغ، سماق و صنوبر ' تاکنون مبلغ 2790 میلیون ریال هزینه شده است.
وی افزود: همچنین به منظور احیای مراتع و توسعه پوشش گیاهی آنها 10 حوزه آبخیز از 14حوزه مذکور در 8 شهرستان استان سمنان زیر پوشش عملیات بیولوژیکی قرار گرفت. در این چارچوب عملیات احیاء و اصلاح مراتع درسطح 4930 هکتاراز عرصه های مرتعی حوزه آبخیز استان انجام شده است.
جلالی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی و صنعتی نیز درسطح 5200 هکتار از مراتع استان در قالب عقد تفاهم نامه های مشارکتی با بهره برداران تنظیم که از این سطح تاکنون 4000 هکتار اجرایی گردیده است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار