استاندار قزوین و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شنبه شب گفت و گویی بی واسطه با نماینده جوانان با حضور تشکلهای مردمی در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری داشتند که در آن مشکلات حوانان مطرح و طرح‌هایی هم پیشنهاد شد.
کد خبر: ۶۹۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳ 30 December 2018

به گزارش تابناک قزوین، استاندار قزوین و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شنبه شب گفت و گویی بی واسطه با نماینده جوانان با حضور تشکلهای مردمی در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری داشتند.دغدغه جوانان استان قزوین و پاسخ مسئولان

زاهدی : دستورات لازم جهت همکاری ادارات با سمن‌ها صادر می‌شود

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این نشست گفت: جوانان نکات خوبی را مطرح کردند که بیشترین دغدغه آنها موضوع اشتغال، وام ازدواج، انتصابها و بودجه استان و استفاده از جوانان در مسئولیت ها بود که پاسخ به آنها نیازمند جلسات بیشتری است.
زاهدی افزود: اگر از آمار اشتغال صحبتی می شود بر اساس لیست بیمه تامین اجتماعی است البته واحدهایی داریم که تعدیل نیرو داشته اند که باید در گزارش ها مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد:درچهلمین سال انقلاب به بلوغ رسیده ایم واینکه جامعه سیاسی باشد خوب است زیرا الان ضعیف ترین جامعه در حوزه سیاسی متعلق به آمریکاست و ملت ما از شعور سیای بالایی برخوردار است اما باید هر کس منافع ملی را به مواضع سیاسی خود ترجیح دهد.

زاهدی در خصوص همکاری نکردن مدیران با سمن ها اظهارداشت: هر اداره ای که با سمن ها تعامل ندارد اعلام کنید تا دستور لازم صادر شود تا این تعامل بیشتر شود.

 دغدغه جوانان استان قزوین و پاسخ مسئولان

محمدی: در بودجه 98 قزوین جایگاه قزوین بهتر شده است

 داوود محمدی رئیس کمسیون اصل 90 مجلس با پر برکت خواندن جلسات با جوانان افزود: باید حتما از این گونه جلسات بهره‌مند شویم چرا که از ویژگی‌های جوانان بی پرده سخن گفتن آنهاست.

محمدی در پاسخ به جوانی که در رابطه با علت جایگاه پایین قزوین در بودجه ۹۸ سوال داشت گفت: در سالهای گذشته جایگاه استان در رتبه سی‌ام و سی و یکم کشور قرار داشته است و اکنون با پیشرفت، ما در جایگاه بیست و هفتم قرار داریم. سهم هر استان و مصارف آن مشخص است و طبق آن بودجه تخصیص می یابد.

 وی همچنین از منابع به عنوان بهین یاب نام برد و افزود برای راه اندازی کارخانجاتی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند طرحی به نام بهین یاب مطرح شد که شامل17 هزار میلیارد برای کل کشور بود و برای تامین سرمایه در گردش کارخانه‌ها استفاده شد، سهم  قزوین که یک استان صنعتی است ابتدا ۵۰۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری های مکرر ۱۳۰۰ میلیارد تومان شد.

وی در موضوع تفکیک سازمان ورزش و جوانان نیز بیان کرد: ما هم معتقدیم که سازمان ورزش و جوانان باید تفکیک شود و زمینه جوانان بسیار گسترده است و ممکن است در کنار ورزش این اهمیت کمتر دیده شود و در این راستا تلاش های صورت گرفته و پیگیری‌ها در حال انجام است.

 

محمدی با اعلام اعتراض خود نسبت به وام15  میلیونی ازدواج گفت: به وام ۱۵ میلیون تومانی ازدواج معترض هستیم، اگر سال گذشته تسهیلات ازدواج جوانان ۱۵ میلیون تومان بود با توجه به شرایط کنونی سال 98 حداقل باید بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان باشد.

 

 

زرآبادی: با فیلترینگ نمی‌توان جلوی تکنولوژی را گرفت

 زرآبادی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی  در رابطه با سوال جوانی که از علت مطرح کردن ورزشگاه رفتن بانوان در مجلس توسط وی،پرسید، پاسخ داد:کسی نیست که گفته باشد مشکل کشور ورزشگاه نرفتن بانوان است ولی یکی از مسائلی که وجود دارد و خواست عده ای از مردم است حضور بانوان در ورزشگاه است و یک نماینده باید تمام مسائل را بررسی و به آنها پاسخ دهد.

وی عنوان کرد:در بحث فیلترینگ با این شیوه مخالفم چون نمی‌تواند جلوی تکنولوژی را گرفت و فیلترشکن های جدیدی جایگزین خواهند شد.

وی در خصوص بودجه پایین استان گفت: در بودجه 2 شاخص جمعیت و مساحت بیش از سایر شاخص‌ ها اهمیت دارد که شرایط ویژه قزوین باعث شده تا شاهد چنین جایگاهی در بودجه باشیم.

 زرآبادی درباره تفکیک سازمان ملی جوانان هم بیان کرد: تفکیک سازمان ملی جوانان توسط دولت همراه با دو لایحه دیگر به مجلس آمد و خیلی مخالفت نشد ولی چون این 3 لایحه همزمان بودند، فقط در رابطه با کلیات بحث شد که کلا  در همان کلیات رد شد واصلا وارد جزئیات هم نشد که عنوان کنیم با این موافق و با دیگری مخالفیم، بنده خودم طرحی با موضوع احیای سازمان ملی جوانان به مجلس ارائه داده ام و باید یک دوره چند ماهه را بگذراند تا بتوانیم پیگیری‌های لازم را در این راستا انجام دهیم.

 دغدغه جوانان استان قزوین و پاسخ مسئولان

رحمانی:60 هزار شغل در قزوین با احداث شهرک گلخانه‌ای ایجاد می‌شود

بهمن رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، گفت و گوهای بیشتر را زمینه از بین رفتن برخی سوءتفاهمات دانست و بیان کرد: درست است که همه‌ی امور در مجلس باعث سعادت جوانان نمی شود، اما در واقع نمایندگان استان حتی در روزهای تعطیل هم کار می کنند و تمام تلاششان بهبود وضعیت معیشت مردم است.

وی در راستای دستاوردهای استان هم چنین گفت:بزگترین صندوق توسعه کشاورزی کشور را به استان قزوین آورده ایم صندوق توسعه کشمش که از بزرگترین صندوق های کشاورزی کشور است به قزوین تعلق گرفته است، بزرگترین شهرک گلخانه ای میوه ای کشور را به استان قزوین تعلق گرفته که فقط هزینه آماده ‌سازی آن با نرخ امروز ۵۰۰ میلیارد تومان است و این می‌تواند تحول اقتصادی عظیم و اشتغال بسیار را در استان ایجاد نماید که تکمیل این شهرک گلخانه ای بیش از ۶۰ هزار ظرفیت اشتغال زایی در استان ایجاد خواهدکرد.دغدغه جوانان استان قزوین و پاسخ مسئولان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار