دل درد و دل پیچه‌های شدید را به راحتی می‌توانید با نسخه های گیاهی و پیشنهادی طب سنتی در خانه درمان کنید.
کد خبر: ۶۹۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶ 29 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ هر دردی نشانه‌ای از مشکلی در بدن است و نیاز به توجه دارد، به همین دلیل همه درد را نشانه‌ای از بروز مشکل در بدن می‌دانند که می‌توان با بررسی به موقع آن از بروز بیماری‌های جدی جلوگیری کرد، یکی از درد‌های شایع و همه گیر دل درد است، دری که انواع مختلف دارد.

علل دل درد 

نفخ معده را با پروبیوتیک‌ها درمان کنید

اگر دچار ناراحتی‌های معده مانند نفخ، گاز معده، یبوست، اسهال یا حتی رفلاکس اسید معده هستید، پروبیوتیک‌ها به شما کمک خوهند کرد. مصرف روزانه پروبیوتیک موجب حمایت و جوانسازی ریز اندامگان‌های همزیست می‌شود و  به متوازن سازی ریزاندامگا‌ن‌های روده‌ای، ساخت ویتامین و جذب مواد معدنی، تقویت سیستم ایمنی و بهبود متابولیسم کمک می‌کند، ریز اندامگان‌های همزیست مجموعه‌ای از باکتری‌های مفید هستند که بر سلامت دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارند و با خوردن ماست یا غذاهای ترش مثل نارنج ایجاد می‌شوند.

تاثیر آلاینده‌های محیطی در دل درد

طبق مطالعات اخیر، ناهم‌ترازی ریزاندامگان‌های شکم می‌تواند توسط آلاینده‌های محیطی ایجاد شود؛ روده درد یا شکم درد غیرعادی است و اغلب از نشانه‌های ریزاندامگان‌های آسیب دیده است، دکتر آنجل می‌گوید چند روز موادی را که به بدن خود می‌زنید در نظر بگیرید، غذاهای فرآوری شده، مواد شیمیایی موجود در کرم‌ها، لوسیون‌ها، مواد شوینده و داروها اغلب می‌تواند عوارضی همچون کاهش یا تغییر آرایش ریزاندامگان‌ها را در روده را موجب شوند.

تحقیقات هنوز هم بر چگونگی تاثیر گذاری دقیق این عوامل بر ریزاندامگان‌ها ادامه دارد، اما خوردن وعده غذایی کامل مثل خوراک دام، گوشت، تخم مرغ، ماهی و محصولات طبیعی در صورت امکان و خوردن پروبیوتیک‌ها می‌تواند مفید واقع شود.

سیستم ایمنی ضعیف عامل دل درد

بخش مفیدی از سیستم ایمنی بدن در روده است و سلول‌ها دیواره‌ آن تولید کننده‌ پادتن‌های مفید هستند. علاوه بر این، باکتری‌های روده ویتامین B تولید می‌کند، بیوتین، folate و ویتامین B ۱۲ را تولید می‌کند.

علاوه بر این، وضعیت روده موجب جذب مواد مغذی می‌شود، که خود برای سلامت سیستم ایمنی بدن مفید است؛ وقتی که شکم شما با باکتری‌های مفید بالانس شده باشد، از بدن شما در برابر بیماری و عفونت دفاع می‌کند، اگر عدم تعادل وجود داشته باشد، بدن قدرت خود را برای مقابله و دفع میکروب‌ها که منجر به بیماری‌های مکرر می‌شود، از دست می‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد اگر میزان میکروارگانیسم‌ها کاهش یابد، دیگر آنتی اکسیدان‌ها تولید نمی‌شوند و موجب در معرض قرار گرفتن هرچه بیشتر فرد در  مقابل بیماری می‌شود.

درل درد نشانه‌ای از امکان وجود مشکلات کبدی 

ممکن است درک آن سخت باشد، اما کبد در واقع بخشی از سیستم گوارش است. مواد مغذی غذای ما، مواد سمی مصرف شده و دارو‌ها به جریان خون دستگاه گوارش جذب و اولین مکانی که در آن متوقف می‌شوند، کبد است که شامل فرآیند‌های متابولیسم است و به ساخت انرژی یا تجزیه مواد خطرناک کمک می‌کند؛ علائمی مانند کاهش وزن، کاهش اشتها، خستگی و تورم شکمی و تغییر در وضعیت روانی می‌تواند اولین نشانه‌ی بیماری‌های کبدی، از جمله هپاتیت، سیروز یا سرطان باشد.

همانطور که در کبد رشد می‌کنند، بیماران ممکن است درد شکمی را در قسمت راست نزدیک قفسه‌ سینه تجربه کنند.

درمان طبیعی و گیاهی دل درد همراه با تب و تهوع

یکی از روش‌های مفید برای درمان دل درد استفاده از سرکه سیب و ترکیب آن با چای نعناع است. سالاهاست از چای گیاهی از جمله چای نعناع برای درمان دل درد استفاده می‌شود.

به دلیل خواص ضد ویروسی، ضد تومور و ضد میکروبی، همراه با آنتی اکسیدان‌ها، نعناع می‌تواند به تسکین گرفتگی عضلات شکم، کاهش گاز و افزایش هضم با بهبود جریان صفرا کمک کند؛ همچنین به درمان تهوع، تب، و نیز میگرن کمک می‌کند، اگر آن را با سرکه سیب برای دل درد مخلوط کنید، ممکن است یک نتیجه شگفت انگیز را ببینید.

چه چیزی باعث دل درد ما می شود؟ +اینفوگرافی

برچسب ها: اینفوگرافیک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار