عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تصویر کودک غرق شده سوری در ساحل مدیترانه که وجدان جهان را بیدار کرد،ادامه داد :ما هنوز یادمان نرفته تصویر آن کودک کشته غرق شده سوری را و این تصویر را اروپایی‌ها همیشه به عنوان سمبل تراژدی انسانی مهاجران در اروپا ،باید در ذهن شان داشته باشند.
کد خبر: ۶۹۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 29 December 2018

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی ضمن اشاره به موضوع حضور پناهجویان سوری در کشورهای اروپایی ،گفت: یکی از طرف های درگیر در خاورمیانه و به خصوص سوریه ،اروپایی ها هستند،در میان اروپایی ها هم نقش فرانسوی‌ها و انگلیسها در سوریه خیلی پررنگ تر است به دلیل نفوذ سنتی که از قبل در سوریه و لبنان داشتند و برای خودشان یک حقی قائل هستند.

وی افزود:اینها همان کشورهایی هستند که ماه های اول درگیری های سوریه به عنوان کشورهای حامیان سوریه کنفرانس تشکیل می دادند و فکر می کردند که کار خیلی زود تمام می شود؛به خصوص فرانسوی ها.

اروپایی ها سیاست‌های استعماری خود را هنوز فراموش نکرده اند

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین سلاح برای جنگ با سوریه از طرف غرب و خود اروپا،مطرح کرد:اسلحه ها برای ایجاد بحران در سوریه بیشتر از اروپا تامین می‌شد و پشتیبانی های دیگر می کردند که پشتیبانی های سیاسی در سازمان ملل و شورای امنیت و دیگر مجامع بین المللی می توان نام برد که اروپا در این مسئله نقش داشت.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه به نظر می‌رسد که اروپایی ها سیاست‌های استعماری خود را هنوز فراموش نکرده اند،مطرح کرد:اروپایی هنوز سیاست‌های استعماری خود را فراموش نکرده است منتها به آن را به شکل های دیگر نشان می دهد،در این ۶ ،۷ سال که درگیری‌های سوریه وحشتناک بود و اگر یک جنگ عادی بود ممکن بود که پناهجویان بتوانند یک جاهای پناه بگیرند.


جمالی با اشاره به جنایات وحشیانه داعش در منطقه و همینطور در سوریه اظهار کرد:وقتی که داعش با اون بی رحمی و شقاوت ؛به زن ،کودک و جوان و پیر رحم نمی کرد و فجیع ترین جنایات را انجام می داد، افراد را می‌سوزاندند و آتش می زدند و جنایات انسانی انجام می‌دادند که نمونه اش در تاریخ خیلی کم هستند،شهروندان سوری به اروپا پناه آوردند.

وی ادامه داد:شرایط برای سوری‌ها طوری بود که آنها به اسرائیل که نمی توانستند بروند؛اردن هم ظرفیت استقبال از پناه جویان را به شکلی نداشت؛ عراق در حال جنگ بود و سوری ها راهی به ترکیه داشتند در ترکیه هم نمی‌توانستند بمانند چرا که شرایط مناسبی نبود ؛پس از طریق ترکیه به اروپا راه پیدا کردند.

تصویر کودک غرق شده سوری در ساحل مدیترانه وجدان جهان را بیدار کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تصویر کودک غرق شده سوری در ساحل مدیترانه که وجدان جهان را بیدار کرد،ادامه داد :ما هنوز یادمان نرفته تصویر آن کودک کشته غرق شده سوری را و این تصویر را اروپایی‌ها همیشه به عنوان سمبل تراژدی انسانی مهاجران در اروپا ،باید در ذهن شان داشته باشند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپا در قبال تخریب کشور سوریه مسئولیت دارد،تصریح کرد:به نظر من اروپا باید میزبانی خوبی از مردم پناهجو بکند و همچنین کمک کند تا ثبات به کشور سوریه بازگردد و وقتی ثبات برگردد هم تعداد پناهجویان اضافه نمی شود و هم بسیاری از آنها به دلیل علقه ای که به کشورشان دارند به سوریه برمی گردند.

عضوهیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به نظر می رسد که نقش تخریبی اروپا بیشتر است و سوءاستفاده هایی که از نیروهای انسانی سوری می‌کنند هم زیاد است؛مطرح کرد:برخی از کشورهای اروپایی به نیروی کار برای انجام کارهای پست نیاز دارند و از طریق تبعیض نژادی از آنها سواستفاده خواهند کرد و نکته قابل توجه این است که برای حضور پناهجویان در سوریه گلایه دارند و بهره خودشان هم از این از این افراد می برند و این انصاف نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار