معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در این استان سمنان 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۶۹۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 29 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ، فرهاد عبدالشاه اظهار داشت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، در 14 هزار و 897 هکتار از حوزه‌های آبخیز استان در هشت شهرستان، طرح‌های آبخیزداری اجرایی شد.
وی ادامه داد: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در مدت مذکور در 14 حوزه آبخیز با اعتباری بالغ بر 208 میلیارد ریال اجرایی شده است.
به گفته معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، طرح‌های آبخیزداری از طریق انعقاد قرارداد با پیمانکاران واجد شرایط بخش خصوصی در حال اجراست.
وی بیان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی نشان از اهمیت منابع آب و خاک و لزوم حفاظت از این منابع محدود به‌منظور مقابله با بحران کم‌آبی، خشک‌سالی و ذخیره آب به دنبال بارش باران دارد.
عبدالشاه، فقدان مدیریت جامع و هماهنگ در عرصه‌های آبخیز کشور و برنامه‌ریزی و مدیریت کلان این عرصه‌ها را عامل ناکامی در دستیابی به نتیجه مطلوب در زمینه کاهش مشکل هدر رفتن منابع آب و خاک عنوان کرد.
"معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، پرهیز از موازی کاری و استفاده بهینه از اعتبارها و زمان را مؤثر در پیشبرد اهداف در حوزه‌های آبخیز به‌منظور ایجاد توسعه پایدار مطرح کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار