رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی :
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان کرد: بالغ بر 800 هکتار از مراتع شهرستان میامی کپه کاری شده است .
کد خبر: ۶۹۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 25 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان کرد: بالغ بر 800 هکتار از مراتع شهرستان میامی مورد کپه کاری قرار گرفته است لذا پروژه اقتصادی – اجتماعی کشت گیاه ارزشمند دارویی – صنعتی باریجه با هدف اشتغالزایی ، تغییرمعیشت بهره برداران و تغییر نگرش مرتعداران به بهره برداری از مرتع و نیز افزایش تولید ملی در مراتع کال­تاغی و خانه­گلی انجام شد. ایشان افزود: با توجه به درآمدزایی کشت باریجه 450 هکتاردر مرتع کال­تاغی و 400 هکتار در مرتع خانه­گلی  که استعداد رویش این گیاه را در سنوات قبل داشته اند و پایه طبیعی نیز در حال حاضر در مرتع وجود دارد زیرکشت این محصول قرار میگیرد و روند توسعه این کشت از گیاهان دارویی ادامه می­یابد. برداشت از شیرآبه گیاه باریجه پس از چهار سال از کشت این گیاه انجام می­شود.
 محمدعلی رضایی تاکید کرد :یکی از راهکارهای تعدیل دام و تقویت مراتع افزایش کشت گیاهان دارویی است و در این راستا از متقاضیان طرح کشت گیاهان دارویی حمایت خواهد شد.
 وی اظهار داشت : در هر وسعتی از مراتع که مرتعداران مبادرت به کشت گیاهان دارویی نمایند، هیچگونه واگذاری به اشخاص صورت نخواهد پذیرفت و بهره برداری آن در اختیار دامداران مرتع که مبادرت به کشت گیاه داروئی نموده اند می باشد.
همچنین اداره منابع طبیعی شهرستان کار نظارت بر اجرای طرح و مشاوره را نیز به عهده دارد. هدف از اجرای طرح ازدیاد پایه گونه باریجه در واحد سطح به منظور اقتصادی شدن بهره برداری از محصولات فرعی مرتع و ایجاد اشتغال جانبی برای دامداران به منظور کمک به معیشت دامداران می باشد.
   
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار