باند خشن زورگیری معروف به «پیری» در حالی توسط نیروهای تجسس کلانتری سناباد مشهد و با صدور دستورات ویژه قضایی متلاشی شد.
کد خبر: ۶۹۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 24 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از خراسان، اعضای این باند نقابدار با زخمی کردن بانوان برای ربودن گوشی تلفن آن ها، موجب ایجاد احساس ناامنی در منطقه ای از شهر مشهد شده بودند.

 

 نیروهای گشت نامحسوس کلانتری سناباد مشهد در پی اجرای تدابیر و دستورات سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی) برای مقابله جدی با جرایم خشن و به ویژه زورگیری، مرحله دیگری از طرح ارتقای امنیت اجتماعی را به منظور برخورد قاطعانه با عوامل سرقت و ناامنی آغاز کردند. به همین دلیل چندین گروه عملیاتی به سرپرستی سرگرد جواد بیگی (رئیس کلانتری سناباد) به طور محسوس و غیرمحسوس به گشت زنی پرداختند و از سوی دیگر نیز سارقان سابقه دار را تحت نظر گرفتند. گزارش خراسان حاکی است، در حالی که نیروهای عملیاتی در خیابان های حوزه استحفاظی کلانتری به گشت زنی های پلیسی ادامه می دادند ناگهان در ساعت 8 شب، بیست و نهم آذر، سرنشینان نقابدار یک دستگاه موتورسیکلت هوندا، توجه گروهی از نیروهای غیرمحسوس را به خود جلب کرد. رفتار و حرکات مشکوک موتورسواران که دیگر تحت نظر پلیس قرار گرفته بودند، سرنخی شد تا نیروهای عملیاتی کلانتری، به تعقیب آرام موتورسواران بپردازند. هنوز دقایقی از این ماجرا نگذشته بود که ناگهان راکب موتورسیکلت با سرعت به سوی زنی در حاشیه خیابان حرکت کرد که با تلفن همراهش مشغول گفت وگو بود. ترک نشین موتورسیکلت در یک اقدام ناجوانمردانه، زن جوان را در حاشیه خیابان شهید دستغیب و با ضربه محکم دست به زمین انداخت و با برداشتن گوشی تلفن وی، از محل گریختند. ماموران انتظامی با دیدن این صحنه هولناک و جرم مشهودی که مقابل دید نیروهای انتظامی رخ داده بود، فرصت را از دست ندادند و با موتورسیکلت به تعقیب دزدان نقابدار پرداختند. زورگیران خشن که متوجه نیروهای پلیس شده بودند برای فرار از چنگ قانون بر سرعت موتورسیکلت افزودند. در این میان موتورسواران با چند خودروی عبوری تصادف کردند ولی بدون توجه به اخطارهای پلیس همچنان به فرار خود ادامه می دادند تا این که بعد از حدود یک ساعت تعقیب و گریز در خیابان های اطراف بالاخره راکب موتورسیکلت در سه راه فلسطین مشهد و بعد از برخورد با یک خودروی دیگر، کنترل موتور را از دست داد و موتورسیکلت واژگون شد.

 

گزارش حاکی است، سرنشین موتورسیکلت که گوشی سرقتی را به همدستش داده بود با سوءاستفاده از تجمع مردم و تاریکی شب، موفق شد از صحنه حادثه بگریزد اما نیروهای گشت، سرکرده باند را دستگیر و به همراه موتورسیکلت به کلانتری منتقل کردند. بنابراین گزارش، با اعلام ماجرای دستگیری سرکرده باند که به «پیری» معروف بود، این پرونده در شعبه 202 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و زیر نظر قاضی سالم اندای مورد رسیدگی قرار گرفت و نیروهای تجسس کلانتری، ساعتی بعد با صدور دستورات ویژه قضایی به ردزنی زورگیر فراری پرداختند. بررسی های آنان نشان می داد که متهم فراری در یک نانوایی در منطقه شهرک شهید رجایی مشغول به کار است بنابراین ماموران انتظامی با کسب مجوزهای قضایی سپیده دم روز بعد به محل کار متهم فراری رفتند و او را که از دیدن نیروهای ا نتظامی شوکه شده بود، به کلانتری هدایت کردند و بدین ترتیب بازجویی از دو زورگیر نقابدار آغاز شد.

 

گزارش خراسان حاکی است متهمان که علی و احمد نام دارند در بازجویی های تخصصی پلیس همدست دیگری را نیز در ماجرای سرقت های باند خشن معروف به «پیری» معرفی کردند که تلاش ماموران انتظامی با دستور قاضی سالم‌اندای برای دستگیری وی ادامه دارد.

 

این درحالی است که بعد از انتقال متهمان به کلانتری، علاوه بر زنی که در خیابان شهید دستغیب طعمه زورگیران قرار گرفته بود، پنج زن دیگر نیز با مراجعه به کلانتری، اعضای این باند خشن را شناسایی کردند. برخی از شاکیان که با ضربات وحشتناک موتورسواران نقابدار زخمی شده بودند، برگه تاییدیه پزشکی قانونی را نیز ضمیمه پرونده کردند تا سارقانی که موجب احساس ناامنی در منطقه ای از شهر شده بودند به مجازات برسند. یکی از شاکیان این پرونده که مدعی است گوشی 15 میلیون تومانی وی توسط زورگیران مذکور سرقت شده است، گفت: آن ها گردن مرا زیر درختان شمشاد چنان فشار دادند که هنوز هم درد می کشم!

 

شایان ذکر است زورگیران نقابدار همچنین اعتراف کردند که به مصرف قرص های متادون و روان گردان نیز اعتیاد دارند!

 

بنابر این گزارش، تحقیقات پلیس که با دستورات ویژه قضایی به سرانجام رسید، بیانگر آن است که متهمان در خیابان های شهید شیرودی و میرزا کوچک خان نیز به ارتکاب جرم اقدام کرده‌اند که بررسی ها در این باره با نظارت مستقیم سرهنگ آقابیگی ( فرمانده انتظامی مشهد) همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار