کد خبر: ۶۹۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 22 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از اتمام تعهد سطح عملیات بیولوژیک از محل صندوق توسعه ملی با کپه کاری بذور سکاله و اسپرس و باریجه درآخرین مرتع (زرده پایین) با حضور بهره برداران منطقه و همکاران اداره منابع طبیعی خبرداد. حمیدرضا عبدوس، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: اجرای عملیات بیولوژیک از محل صندوق توسعه ملی با کپه کاری بذور سکاله و اسپرس و باریجه در حوزه های آبخیز آسوران و جاشلوبار و هیکو و همچنین حوزه آبگرم شهرستان سرخه (مراتع پنو و گینک) در سطح بیش از 750هکتار با حضور و استقبال خوب بهره برداران منطقه و همکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر انجام شد.
وی در ادامه افزود: بعد از انجام عملیات کپه کاری اين مراتع توسط خود مرتعداران به مدت دو سال قرق شده و پس از پايان اين مدت قطعه مورد نظر جهت تعليف دام در اختيارشان قرار مي گيرد.
در خاتمه ایشان اشاره داشتند: اجرای عملیات کپه کاری در مراتع با هدف اصلاح و احیاء مراتع تخریب شده، افزایش تولید علافه، جلوگیری از فرسایش خاک و ... انجام وعملیات کپه کاری با استفاده از بذرهای سازگار با مناطق اقلیمی انجام شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار