رئیس اداره امور عشایری شیروان گفت: تاکنون 80 درصد عشایر این شهرستان، معادل 618 سرپرست خانوار، زیر پوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر قرار گرفته اند.
کد خبر: ۶۹۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 16 December 2018

علی ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: همچنین 15 سرپرست خانوار عشایری این شهرستان نیز مستمری بگیرند که 2 نفر آنان ازکارافتاده، 11 نفر فوتی و 2 نفر بازنشسته پیش از موعد هستند.
وی با اشاره به استقبال خوب عشایر شیروان از بیمه روستاییان و عشایر در چند ساله اخیر گفت: تاکنون 2 هزار و 740 نفر از عشایر شیروان بیمه های خود را تمدید کرده اند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه صندوق بیمه روستایی عشایر سه خدمت مستمری، ازکارافتادگی و فوت را به جامعه هدف ارائه می کند، افزود: فرد با پرداخت 15 سال بیمه بازنشسته می شود و با هدف حمایت از این اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، 70 درصد حق بیمه توسط دولت و 30 درصد توسط افراد پرداخت می شود.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 1384 به منظور حمایت از روستاییان، عشایر و کشاورزان تاسیس شد تا آنان را که در تعاریف سازمان تامین اجتماعی کارگر محسوب نشده و مشمول طرح های حمایتی نمی شوند، زیر پوشش حمایتی قرار دهد.
شهرستان شیروان 2 هزار و 800 خانوار عشایری با جمعیتی حدود 15 هزار نفر دارد که در قالب 9 طایفه 350 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار