در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک مطرح شد:
با گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی زیبنده نیست مردم راز و جرگلان 70 تا 120 کیلومتر مسیر حادثه خیز را برای گرفتن گواهی ثبتی شان تا مرکز استان طی کنند.
کد خبر: ۶۸۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 12 December 2018

با گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی زیبنده نیست مردم راز و جرگلان 70 تا 120 کیلومتر مسیر حادثه خیز را برای گرفتن گواهی ثبتی شان تا مرکز استان طی کنند. رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان این مطلب در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد افزود: ما از سازمان برنامه و بودجه و استاندار جدید این انتظار را داریم که مقدمات ایجاد زیرساخت های ثبتی را در این منطقه فراهم کنند. حجت الاسلام «جعفری» اظهار کرد: هم اکنون زندگی بدون عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک مختل می شود و بسیاری از مشاغل بدون ثبت نقل و انتقالات مقدور نیست. وی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان این که تفاوت حکومت داری ایران با کشورهای غربی در نوع نگاه خدمت گذاری به مردم است، افزود: در دیگر کشورها، خدمت گذاری به مردم و مدیریت کشور بر مبنای نگاه حزبی و این در حالی است که در کشور ایران خدمت گذاری به مردم و مدیریت کشور بر مبنا و نگاه ارزشی و الهی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت خدمات ثبت اسناد و الکترونیکی شدن امور ثبتی جامعه، طرح کاداستر را یکی از طرح های مهم در کشور و استان برشمرد و گفت: از مجموع 440 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، تاکنون برای 98 هزار هکتار برای انجام کاداستر قرارداد منعقد شده و از این حجم قرارداد فقط در 34 هزار هکتار آن، کاداستر اجرایی شده است.
«رجب زاده» اظهار امیدواری کرد: با اجرای امضای دیجیتال و صدور کد رهگیری برای املاک و دارایی ها کاغذ از مناسبات ثبتی حذف شود. معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در امور اسناد در این جلسه با اشاره به اهمیت اجرای طرح کاداستر در پیشگیری از زمین، کوه و دریا خواری اظهارکرد: یک چهارم اراضی خراسان شمالی نقشه برداری و ثبت شده است و این طرح در این استان باید سال آینده به اتمام برسد. «هاشمی مقدم» با انتقاد از انحراف تخصیص اعتبار طرح کاداستر در بودجه امسال اظهار امیدواری کرد: در سال آینده تمام درآمدهای حاصل از طرح کاداستر در کشور صرف ادامه اجرای این طرح شود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت ثبت اسناد در پیشگیری از مفاسد اقتصادی گفت: اموال مفسدان اقتصادی شناسایی شده در کشور با کمک سازمان ثبت اسناد شناسایی و توقیف شد. وی با اشاره به این که در آستانه صد سالگی نهاد ثبت اسناد با انبوهی از کاغذ و پوشه رو به رو بودیم افزود: با درآوردن ردای سنتی ثبت اسناد باید هر چه بیشتر به سمت الکترونیکی کردن امور ثبتی برویم تا از ابطال هر چه بیشتر وقت مردم جلوگیری شود. وی بیان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تدبیر و اقدامی مثبت، اسناد دفاتر ثبت را اسکن می کند و به صورت آرشیو در اختیار دارد و این مهم تحول عظیمی را در راستای خدمت‌رسانی به مردم ایجاد کرده است اما در برخی موارد هنوز در مضیقه هستیم و این یک نقص به شمار می‌رود.
«علی اصغر اسدی» مدیر کل سابق ثبت اسناد و املاک استان در مراسم تودیع خود با اظهار شرمندگی از مردم راز و جرگلان بابت فراهم نشدن زیرساخت های ثبتی گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در زمینه دریافت اعتبارات ملی مشکلی ندارد اما به دریافت اعتبارات استانی نیازمند است تا بتواند در شهرستان هایی که هنوز از وجود ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک برخوردار نشده اند، این ساختمان را بسازد و این اداره را در این شهرستان ها دایر کند. به گزارش خبرنگار ما در پایان این مراسم از زحمات «علی اصغر اسدی» تقدیر و «قدرت حاجی پور» به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی معرفی شد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار