کد خبر: ۶۸۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 09 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اعتبارات فرهنگی این اداره کل را چهار میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال بیان کرد و گفت: تشکیل مجمع خیران فرهنگی شهرستان‌ها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمین علی‌اصغر فضیلت  اظهار داشت: این رقم نسبت به سال قبل تغییر چندانی نداشته است و  برای هزینه کرد در مقوله فرهنگ و هنر به دنبال تشکیل مجمع خیران فرهنگی در شهرستان‌ها هستیم و گفتمان سازی آن به‌صورت شهر به شهر آغاز شده است.
وی اضافه کرد: در صورتی‌که مجمع خیران فرهنگ و هنر در شهرستان‌های استان سمنان تشکیل شود از آنها درخواست می‌کنیم تا مبالغ را بر اساس صلاح ‌دید خود در بخش‌های مذکور هزینه کنند زیرا به‌صورت قانونی فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌تواند مبلغی را از این طریق دریافت کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در پاسخ به این پرسش که چند درصد کتاب‌های موجود در نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان در شاهرود با موضوع تعلیم و تربیت انسان عرضه ‌شده است، ابراز داشت: می‌توان گفت: بیش از  ۸۰ درصد کتاب‌ها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در تربیت انسان دخیل هستند به این صورت که کتاب‌های علمی و هنری نیز در راستای تعلیم است.
فضیلت در پاسخ به سؤالی پیرامون سرانه مطالعه و راهکار افزایش آن، تصریح کرد: شاخص معینی برای سنجش سرانه مطالعه وجود ندارد، برخی بر اساس ساعت و عده‌ای متن‌های فضای مجازی، قرآن و ادعیه را نیز جز آن مطرح می‌کنند که در ابتدا باید شاخص مشخصی ارائه شود اما در ایران با توجه به بیشینه فرهنگی و دینی انتظار می‌رود سرانه مطالعه فراتر از این باشد.
وی اضافه کرد: سه هزار سال ساختار حکومتی و یک هزار و ۵۰۰ سال سابقه دینی در ایران وجود دارد دینی که در آن با خواندن آغاز شده و به قلم قسم می‌خورد کتاب جایگاه خاصی دارد و با توجه به موقعیت کتاب در فرهنگ ایران اسلامی به  طور قطع سطح مطالعه با این جایگاه سازگار نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه استقبال از نمایشگاه کتاب شاهرود مطلوب بوده است، اضافه کرد: تلاش شد تا با برگزاری فعالیت‌های جنبی در کنار برگزاری نمایشگاه نظیر نشست‌های کتاب، نقد و رونمایی از کتاب، توانمندسازی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، شاهنامه‌خوانی و غرفه‌های کودک انس مردم را با کتاب بیشتر و افراد را به‌سوی مطالعه سوق دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار