وزیر جهادکشاورزی:
به گزارش تابناک سمنان ، وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نقشه راه برای اجرای طرح‌های آبخیزداری ترسیم شده است، گفت: ۲۲ میلیون دلار امسال برای این طرح‌ها اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۸۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 09 December 2018
 به گزارش تابناک سمنان ، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاح طرح‌های کشاورزی هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان بابیان اینکه نقشه راه برای اجرای طرح‌های آبخیزداری ترسیم‌شده است، تأکید کرد: آبخیزداری و آبخوان‌داری یکی از اولویت‌های وزارت جهاد برای تأمین و تغذیه منابع آبی مقوله آبخیزداری است که خوشبختانه در این استان این طرح‌ها به‌خوبی انجام می‌شوند.
وی بابیان اینکه۲۲ میلیون دلار امسال از محل صندوق توسعه ملی برای آبخیزداری و آبخوان‌داری اختصاص‌یافته است، افزود: این میزان شامل ۷۰۰ میلیارد تومان باهدف اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری اختصاص خواهد یافت.
وزیر جهاد دولت دوازدهم افزایش تغذیه سفره‌های زیرزمینی و مقابله با خشکسالی را دو اولویت اجرای طرح‌های آبخیزداری دانست و تأکید کرد: دولت بر روی این طرح‌ها تأکید دارد چراکه باعث کنترل عوامل فرسایش آبی و افزایش پوشش گیاهی مراتع کشور می‌شود.
حجتی مشارکت مردم، را در اجرای طرح‌های آبخیزداری بسیار مهم دانست و تأکید داشت: مشارکت مردمی و به‌خصوص جامعه بومی مجاور مراتع، ظرفیت خوبی برای حل مشکلات و حفظ عرصه‌های منابع طبیعی محسوب می‌شود.
وی افزود: پوشش گیاهی و حفاظت از خاک همچنین دو ویژگی طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری هستند.
بهره برداری از ۱۳ طرح آبخیزداری
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۱۳ طرح آبخیزداری نیز در این مراسم بهره‌برداری شد، تصریح کرد: این طرح‌ها به مساحت ۱۵ هزار هکتار با ظرفیت اعتباری معادل ۱۴.۶ میلیارد را شامل می‌شود که با افتتاح این طرح‌ها حجم طرح‌های آبخیزداری در استان به ۱۵ هزار هکتار افزایش می‌یابد.
حجتی بابیان اینکه بیش از ۱۲۵ هزار هکتار از طرح‌های آبخیزداری در دولت یازدهم و دوازدهم انجام‌شده است، ابراز داشت: ۳۰ پروژه توسعه و بهره‌برداری گیاهان دارویی در سطح ۵۵۳ هکتار بااعتبار ۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که مجموعه سطح زیر کشت زراعی گیاهان دارویی به دو هزار هکتار افزایش خواهد یافت که یک هزار و ۱۰۰ هکتار آن در این دولت انجام‌شده است.
وی بابیان اینکه طی دو سال اخیر کشت باریجه به‌عنوان یکی از ارقام گیاهان دارویی در دستور کار قرارگرفته است، تأکید کرد: این طرح باهدف اشتغال‌زایی در سطح ۱۰ هزار هکتار در مراتع استان سمنان با شیوه دست کاشت انجام‌شده است. 
   
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار