در قالب تعاونی صورت می گیرد
واگذاری زمین به عشایر شهرستان بیله سوار مغان در اراضی پایاب سد خداآفرین در شمال استان به صورت رسمی آغاز شد.
کد خبر: ۶۸۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 05 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حسن قبادی در مراسم افتتاح واگذاری زمین در قشلاقات بخش قشلاق دشت شهرستان‌بیله‌سوار تصریح کرد: واگذاری اراضی ملی  حوزه پایاب سد خداآفرین در قالب تعاونی به عشایر منطقه در شهرستان بیله‌سوار آغاز شد.

وی افزود: فرایند واگذاری اراضی ملی توسط کارگروه تحقیق شهرستان در سطح دو هزار و ۱۶۰هکتار در قالب سه تعاونی شروع شده و در حال تکمیل است.

فرماندار بیله‌سوار ادامه داد: دو تعاونی در قشلاقات پادار و مولان وردی بخش قشلاق دشت رسما فعالیت خود را در ۷۳۶ هکتار از اراضی پایاب سد خدآفرین آغاز کردند و عشایر بهره بردار می‌توانند کشت خود را در این زمین‌ها آغاز کنند.

قبادی اضافه کرد: حدود ۲۷هزار هکتار از اراضی شهرستان در حوزه پایاب سد خدآفرین است که به همت دولت این طرح با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال انجام است و از سال آینده قسمت اعظمی از این طرح به عشایر واگذار و به زیر کشت محصولات کشاورزی خواهد رفت.

وی به رعایت حقوق قانونی و عرفی بهره‌برداران از اراضی پایاب سد خداآفرین اشاره کرد و ادامه داد: جلسات متعددی درقالب بحث‌های حقوقی و کمیته‌های پالایش و تحقیق و رفع مسائل حوزه پایاب سد خداآفرین در شهرستان بیله‌سوار برگزار شده و تمامی تلاش‌ها در راستای نظام بهره برداری قانونی و عادلانه است.

فرماندار بیله‌سوار تاکید کرد: تشکیل تعاونی‌ها باید شتاب بیشتری گرفته و همزمان با آن آموزش به کشاورزان در خصوص استفاده و نگهداری از سیستم‌های نوین آبیاری در اولویت مجریان طرح قرار گیرد.

به گزارش مهر، طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین با درخواست رئیس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی استان اردبیل از سال ۹۲ اجرایی شده و قسمت اعظمی از پروژه تکمیل شده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
اشتغالی که روی نمیدهد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
تابناک ازغارت منابع ابی استان اردبیل توسط استان همسایه هم بنویس.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار