کد خبر: ۶۸۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 20 November 2018
به گزارش تابناک سمنان ،مدیرکل دفتر امور مرتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: عملیات اصلاح بذرکاری، کپه‌کاری و ذخیره نزولات برای حدود 74 گونه گیاهی کشور در نظر گرفته شده است.
ترحم بهزاد در حاشیه بازدید از اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان سمنان، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگاران در سمنان با اشاره به پیامدهای مثبت «طرح حفاظت مشارکتی» در جنگل‌ها و مراتع اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مردمی و بومیان محلی در اجرای این طرح که به‌عنوان یک اصل در این سازمان مورد توجه است، قطع درخت، آتش‌سوزی و بوته‌کنی را کاهش داده و مانع از گسترش کانون‌های بحران آفات و بیماری‌ها شده است.
وی با ابراز رضایتمندی از مشارکت مردمی و عوامل محلی در استان سمنان در اجرای این طرح گفت: از نقاط قوت استان این است که از لحاظ مشارکت مردمی و استفاده از جوامع محلی جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شود.
مدیرکل دفتر امور مرتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اهمیت توسعه گیاهان دارویی در طبیعت با توجه به نوع گیاهی که در عرصه وجود دارد، اظهار داشت: استان سمنان در تولید و توسعه گیاه دارویی باریجه پیشگام بوده و همچنین در تولید و توسعه گیاهان دارویی جزو استان‌های برتر است.
بهزاد با اشاره به اینکه عملیات اصلاح بذرکاری، کپه‌کاری و ذخیره نزولات برای حدود 74 گونه گیاهی کشور در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: گونه‌هایی که برای کشت با عملیات اصلاح در استان سمنان در نظر گرفته شده، شامل درمنه دشتی، فستوکا (علف بره)، سه‌کالا مونتانا و اسپرس و یونجه، ماشک و باریجه است.
   
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار