مدیرکل حدنگاری سازمان جنگل ها:
به گزارش تابناک سمنان ، مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل های کشور گفت: 120 میلیارد از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه ملی در این سازمان، برای بخش ممیزی و حدنگاری اراضی است.
کد خبر: ۶۸۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 18 November 2018
به گزارش تابناک سمنان ، مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل های کشور گفت: 120 میلیارد از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه ملی در این سازمان، برای بخش ممیزی و حدنگاری اراضی است.
توفیقی سمنان افزود: تصویب مالکیت و حدنگاری ابتدا باید در تمامی فعالیت ها و طرح های مرتبط با حوزه های آبخیز کشور اجرا شود.
وی بیان کرد: در 623 حوزه آبخیزداری کشور با مساحت 9 میلیون هکتار، تصویب مالکیت و حدنگاری به صورت 100 درصد محقق شده است.
توفیقی اظهارداشت: از زمان تصویب قانون جامع حدنگاری تاکنون 120 میلیون هکتار از اراضی کشور در سامانه بانک اطلاعات جامع زمین جانمایی شد.
مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل های کشور با بیان این که حدود 112 میلیون هکتار اراضی ملی حدنگاری نشده است، تصریح کرد: بیش از 32 میلیون هکتار اسناد مالکیت تک برگ از اراضی ملی برای دولت صادر شده است.
توفیقی با اشاره به این که 2 میلیون و 600 هزار هکتار مصوب حدنگاری اراضی ملی در کشور در سال 97 بود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون، سه میلیون و 200 هزار هکتار از این اراضی حدنگاری شده است.
مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل های کشور ادامه داد: 130 درصد پیشرفت اجرای طرح سند تک برگی اراضی ملی نشان از این دارد که حدنگاری منوط به تخصیص منابع نشده است.
وی اجرای طرح سند تک برگی اراضی جنگلی کشور را از دیگر اولویت های این سازمان برشمرد و افزود: سه میلیون هکتار از جنگل های کشور در گذشته حدنگاری شده بود، در سال 97 برنامه برای اتمام تصویب مالکیت 12 میلیون و صدور سند تک برگی برای چهار میلیون هکتار از عرصه های جنگلی است.
توفیقی، با بیان اینکه رفع تداخل اراضی ملی و موات به عهده این سازمان است، اضافه کرد: سند تک برگی مقوله‌ ای پویاست که بر دقت لازم برای تهیه نقشه ‌ها تا کید می کند و سازمان جنگل ها با جدیت در زمینه این طرح عمل می‌ کند.
مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل های کشور با بیان این که منابع طبیعی متعلق به همه است، گفت: زمین خواری، تصرف و سوء استفاده از اراضی ملی تهدیدی است که با آن روبرو هستیم و با جدیت با آن مبارزه می شود. 
147 میلیون هکتار از اراضی ملی کشور زیر پوشش سازمان جنگل ها قرار دارد.
کاداستر ( Cadastre) یا حدنگاری، نوعی نقشه‌برداری ثبتی است که‌ ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار