کد خبر: ۶۷۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 13 November 2018
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سیداسدالله شریعت پناهی موسس گالری دانژه سمنان  در آستانه اولین سالگرد تاسیس این گالری در نشستی با خبرتگاران به بیان جایگاه و چرایی تاسیس گالری دانژه پرداخت و خواستار توجه بیشتربه هنر و هنرمندان در جامعه شد.
وی با تاکید براینکه هنر در جامعه جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است خاطرنشان کرد: هنر همانند پالایشگاهی است که در ارتباط با مخاطب و جامعه گره گشای مشکلات و موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.
وی با بیان اینکه مردم نیز آگاهی لازم از هنر و جایگاه آن ندارند، خواستار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب در این زمینه در جامعه شد.
شریعت پناهی با اشاره به سوابق طولانی خود در عرصه هنر، اموزش و فعالیت های هنری در داخل و خارج از کشور، توجه به هنر سنتی را بسیار ضروری و لازم دانست و گفت: متاسفانه با ورود مدرنیته توجه به هنرهای سنتی در حال فراموش شدن است در حالیکه این اتفاق در سایر کشورها اینگونه نیست و هنر سنتی جایگاه خود را همزمان با مورد مدرنیته در این کشورها حفظ و تقویت کرده است.
وی تصریح کرد: تلفیق هنر مدرنیته و سنتی رمز شکوفایی هنر و اقزایش اثرگذاری بر مخاطبان است که متاسفانه در  ایران بین سنت و مدرنیته شکاف ایجاد شده است.
این هنرمند برجسته سمنانی خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته سنت را فراموش نکرده اند و بین هنرسنتی و مدرنیته دوستی وجود دارد و این امر موجب شکوفایی هنر در سایر کشورها شده است.
وی با بیان اینکه تلفیق هنر سنتی با مدرنیته امکان انتقال فرهنگ، اعتقاد، آداب و رسوم و کمک به شناخت هویت و گذشته یک سرزمین را فراهم می کند افزود: اگر سنت نباشد مدرنیته ای هم وجود نخواهد داشت چرا که پایه هنر و منشا هنر امروز سنت است و حفظ آثار تاریخی و معرفی هویت یک سرزمین از طریق هنرسنتی محقق می شود.
شریعت پناهی با اشاره به یک سالگی گالری دانژه گفت: این یک گالری خصوصی است که با ابتکار و خلاقیت، برای ارتقای سطح دید مردم به هنر و هنرمندان ایجاد شده است.
وی متذکر شد: در برپایی این گالری چشمداشت مادی مطرح نبوده و تنها ایجاد فضای مناسب برای دیده شدن آثار هنری و هنرمندان این گالری ایجاد شده است.
مدیر گالری دانژه نیز در این نشست با بیان اینکه مراسم بزرگداشت اولین سالگرد تاسیس این گالری جمعه این هفته برگزار می شود گفت: همزمان با این مراسم نمایشگاه منتخبی از آثار نقاشی های سیداسدالله شریعت پناهی نیز با عنوان "همه پاکیم و رها ... دراین گالری گشایش می یابد.
مونا عزیز گفت: در مدت فعالیت یک ساله این گالری ١٣ نمایشگاه از آثارهنرمندان استانی و خارج استانی در این مکان برپا شده است.
آیین اولین سالگرد تاسیس گالری دانژه ساعت ١٧ روز جمعه برگزار می شود.
گالری دانژه در بلوار قائم سمنان و در مکان قبلی آموزشگاه هنری استاد شریعت پناهی ایجاد و فعال است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار