مدیرکل دامپزشکی سمنان:
مدیرکل دامپزشکی سمنان گفت : به دلیل مهاجرت پرندگان از نقاط مختلف جهان به کشور در ماه های سرد سال و احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا، خرید و پرورش انواع این گونه از پرندگان در استان سمنان ممنوع است.
کد خبر: ۶۷۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 13 November 2018
به گزارش تابناک سمنان ،دکتر محمد سعیدی افزود: به دلیل مهاجرت پرندگان از نقاط مختلف جهان به کشور در ماه های سرد سال و احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا، خرید و پرورش انواع این گونه از پرندگان در استان سمنان ممنوع است.
وی با بیان این که اداره کل دامپزشکی سمنان در سال گذشته بیش از 150 هزار قطعه انواع پرنده مشکوک به بیماری که به صورت غیرمجاز خرید و فروش می شد را معدوم کرد گفت: در نیمه نخست سال جاری این رقم 65 هزار قطعه بوده است.
مدیرکل دامپزشکی سمنان گفت: باتوجه به سردی محسوس دمای هوا، دامداران و صاحبان انواع پرنده محلی برای تغییر در مکان های نگهداری آن ها، برای جلوگیری از شیوع انواع بیماری اقدام کنند.
دکتر سعیدی تصریح کرد: از هفته آینده طرح مایه کوبی بیش از 50 هزار راس دام سنگین در استان سمنان به مدت یک ماه انجام می شود و بر اساس اطلاع رسانی های انجام شده امیدواریم اجرای این طرح با استقبال دامداران مواجه شود.
مدیرکل دامپزشکی سمنان گفت: برای سه ماه پایانی سال جاری، مایه کوبی بیش از یک میلیون دام سبک در سمنان در دستور کار است که با اجرای این طرح های پیشگیرانه امیدواریم شاهد کمترین تلفات دام در فصل های سرد سال باشیم.
در استان سمنان بیش از 86 هزار راس دام سنگین، یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک، 13 هزار نفر شتر، 2 میلیون و 300 هزار قطعه مرغ تخم گذار و 48 قطعه مرغ گوشتی و مادر وجود دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار