رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار:
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: پنج هزار و 500 متر مکعب سازه های مکانیکی در شهرستان گرمسار با تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی ساخته می شود.
کد خبر: ۶۷۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 13 November 2018
به گزارش تابناک سمنان ، اسماعیل عرب معصومی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت بندهای سنگ و ملات به حجم پنج هزار متر مکعب و بندهای گابیونی به حجم 500 مترمکعب از جمله عملیات مکانیکی در دست اجرا است.
وی ادامه داد: میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای عملیات مکانیکی در این شهرستان از محل صندوق توسعه ملی فراهم می شود.
وی اظهار داشت: امسال از محل صندوق توسعه ملی 20 میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری به شهرستان گرمسار اختصاص یافته است.
عرب معصومی تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته به گرمسار از محل صندوق توسعه ملی در 2 بخش عملیات مکانیکی و عملیات بیولوژیکی صرف می شود.
وی، کپه‌کاری به وسعت 200 هکتار، حفاظت و قرق به مساحت 200 هکتار، اجرای طرح حدنگاری در 12 هزار و 100 هکتار از راضی ملی را ازجمله طرح های عملیات بیولوژیکی در گرمسار عنوان کرد.
عرب معصومی خاطر نشان کرد: اجرای طرح کمربند حفاظتی به طول 2 کیلومتر و اجرای طرح توسعه جوامع محلی در روستای حسین آباد کروس از توابع ایوانکی از دیگر طرح های در دست اجرا در این شهرستان از محل صندوق توسعه ملی است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: در زمان حاضر طرح های در دست اجرا از محل صندوق ملی 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، عملیات اجرایی این طرح از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شده و پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان آذر ماه اجرایی شود.
وی، تغذیه سفره‌ های آب زیر زمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و حفاظت از پوشش گیاهی را از مزایای اجرای عملیات آبخوان‌داری و بندهای سنگ و ملات برشمرد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله طرح های بیولوژیکی است که در کنار بهبود معیشت موجب حفظ و حراست پوشش گیاهی در عرصه های مرتعی می شود.
   
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار