رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان :
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از پایان عملیات احیایی شامل نهالکاری، مدیریت هرزآب و آبیاری سنواتی در مناطق تحت پوشش پروژه تعمیم ترسیب کربن خبر داد.
کد خبر: ۶۷۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 10 November 2018
به گزارش تابناک سمنان ، علی اکبر عباسی راد گفت: این عملیات در سطح 700 هکتار از اراضی بیابانی جنوب شهرستان دامغان توسط اعضاء صندوق های توسعه پایدار روستایی تحت پوشش این پروزه که همگی از افراد بومی و محلی این مناطق می باشند انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: عملیات نهالکاری در سطح 240 هکتار از اراضی بیابانی روستاهای خورزان، فرات، محمدآباد، صالح آباد، کوه زر، رشم، معلمان و سینگ با اعتباری بالغ بر 3050 میلیون ریال انجام شد.
وی همچنین سطح عملیات احیایی مدیریت هرزآب را 300 هکتار از اراضی روستاهای کوه زر و شیمی عنوان و افزود: مبلغ 540 میلیون ریال جهت انجام این پروژه در اختیار اعضاء صندوق های توسعه پایدار این روستاها قرارگرفته و این پروژه  با مشارکت اعضاء و با مشاوره فنی و نظارت کارشناسان اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دامغان به اتمام رسیده است.
عباسی راد همچنین به آبیاری سطح 160 هکتار از نهال های کشت شده سال قبل در این مناطق با اعتباری بالغ بر 49 میلیون ریال اشاره و خاطرنشان ساخت: در اجرای این پروژه از رویکردهای مشارکتی بسیج جوامع محلی و توانمندسازی آنها بمنظور کارهای احیایی ، مدیریت، توسعه و بهره برداری پایدار از منابع طبیعی و نیز توسعه روستایی استفاده شده است.
وی پروژه تعمیم ترسیب کربن را یکی از پروژه های موفق در زمینه مقابله با بیابانزایی و ظرفیت سازی در سطح ملی برشمرد و افزود: تا کنون در 16 روستای دارای جمعیت بیش از 20 خانوار شهرستان دامغان برنامه توانمندسازی آغاز و بالغ بر 900 نفر در قالب گروه های توسعه پایدار ساماندهی گردیده اند.
لازم بذکر است این پروژه در سال 92 با تشکیل کارگاه های در 11 روستای منطقه سرکویر و کوه زر بعنوان پایلوت استان سمنان شروع بکار نمود و در پاییز 93 صندوق های توسعه پایدار دراین روستاها شکل گرفت و در سال 96 تعداد 5 روستا از دهستان قهاب رستاق نیز تحت پوشش این پروژه قرار گرفتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار